رئیس تعاون روستایی رزن: رزن مقام نخست خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را کسب کرد

رئیس تعاون روستایی رزن:
رزن مقام نخست خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را کسب کرد
رئیس تعاون روستایی شهرستان رزن گفت: شهرستان رزن مقام نخست خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را کسب کرد.

رضا وثاقتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رزن از خرید بیش از 89 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط اداره تعاون روستایی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این میزان گندم در 12 مرکز، خریداری شده است.

وی ادامه داد: چینش مراکز خرید گندم به نحوی است که اکثر کشاورزان در کمترین زمان به این مراکز دسترسی خواهند داشت.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن با بیان اینکه روند برداشت گندم از مزارع شهرستان رزن به پایان رسیده است افزود: مراکز خرید پیش‌بینی شده تا خرید آخرین گندم برداشتی از کشاورزان فعال بوده‌اند.

وی اظهار کرد: تا اتمام کامل برداشت و با پر شدن انبارهای مراکز خرید گندم، گندم‌های جمع‌آوری شده به سیلوها انتقال داده شده است.

وثاقتی از انتقال بیش از 68 هزار تن گندم به سیلوها خبر داد و ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری توسط دولت در بهترین شرایط یک‌هزار و 300 تومان تعیین شده که با توجه به کیفیت و میزان سن‌زدگی، قیمت نهایی آن توسط کارشناسان اداره تعاون روستایی در کمیسیون‌های خرید تعیین می شود.

وی با عنوان اینکه پول گندم‌کاران شهرستان رزن در حال پرداخت است گفت: 70 درصد از کشاورزانی که درمراحل اول گندم خود را تحویل داده‌اند و 50 درصد مطالباتشان پرداخت شده است و 30 درصد مابقی نیز به ترتیب اولویت در نوبت پرداخت قرار دارند.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن با اشاره به اینکه سال گذشته 114 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شده بود خاطرنشان کرد: شهرستان رزن در سال گذشته رتبه نخست استان در خرید تضمینی گندم را به دست آورد.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته به علت کاهش نزولات آسمانی کاهش تولید و خرید گندم را در شهرستان رزن نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

وثاقتی با اشاره به میزان خرید جو توسط اداره تعاون روستایی شهرستان رزن گفت: امسال بیش از 2 هزار و 170 تن جو از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل نزدیک بودن قیمت بازار به قیمت تضمینی جو کشاورزان بیشتر تمایل دارند جو خود را در بازار آزاد به فروش برسانند، خاطرنشان کرد: تا به امروز بیش از 95 درصد از گندم‌های کشت شده شهرستان رزن برداشت شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن افزود: شهرستان رزن در سال جاری در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط تعاون روستایی مقام نخست استان را دارد.

وی ادامه داد: گندم خریداری شده در شهرستان رزن از نظر کیفیت بهترین نوع گندم در سطح استان است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*