خرید 79 هزارتن گندم از کشاورزان سمنان با پرداخت 45 درصد مطالبات

خرید 79 هزارتن گندم از کشاورزان سمنان با پرداخت 45 درصد مطالبات

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: از آغاز برداشت گندم تاکنون، حدود 79 هزار و 77 تن گندم از کشاورزان استان خریداری و 45 درصد مطالبات آنان پرداخت شده است.

محمدباقر منوچهری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از دهم خرداد 96 حدود 79 هزار و 77 تن گندم با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید 2 درصد با قیمت هر کیلوگرم یک هزار و 300 تومان خریداری شده و تاکنون 458 میلیارد ریال به گندم‌کاران استان سمنان نیز پرداخت شده است.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان بیان داشت: با پرداخت حدود 458 میلیارد ریال، تاکنون بیش از 45 درصد مطالبات گندم‌کاران استان سمنان پرداخت شد.
وی تصریح کرد: افت مفید گندم های شکسته و لاغر را شامل می شود که از آن استفاده های دیگری می شود و افت غیرمفید به ناخالصی های همراه گندم مانند خاک، سنگ و کاه گفته می شود.
وی ادامه داد: با شرایط جوی متنوع در استان سمنان، پیش بینی می شود برداشت گندم در استان تا پایان مرداد 96 ادامه یابد و در مناطق سردسیر مانند کالپوش، فولاد محله و دیباج برداشت تا هفته اول شهریور ادامه می یابد.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان اضافه کرد: در زمین های زراعی شهرستان میامی بیش از 25 هزار تن و در گرمسار بیش از 21 هزار تن گندم خریداری شده است.
به گزارش ایرنا، پیش بینی می شود در سال زراعی 95-96 حدود 111 هزار تن گندم در استان تولید شود و سطح زیرکشت گندم در استان سمنان 27 هزار و 770 هکتار است، سال گذشته برداشت گندم در این استان حدود 100 هزار تن بود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*