مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن خبر داد: کاهش 40 درصدی برداشت گندم در شهرستان رزن

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن خبر داد:
کاهش 40 درصدی برداشت گندم در شهرستان رزن
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت: برداشت گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است.

محمود فتحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان سطح برداشت شده گندم آبی را در شهرستان رزن 7 هزار و 500 هکتار دانست و اظهار کرد: تاکنون 60 هزار تن از سطح زیر کشت گندم دیم در شهرستان رزن برداشت شده است.

وی با بیان اینکه از آغاز زمان برداشت تاکنون 65 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان رزن خریداری شده است، ادامه داد: برداشت گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن بیان کرد: علت کاهش برداشت محصولات زراعی در شهرستان رزن عدم بارندگی پاییزه، سرمای پاییزه، تگرگ بهاره، عدم پاراکنش بارندگی و … بوده است.

وی با بیان اینکه 3 هزار هکتار جو آبی و 2 هزار و 800 هکتار از اراضی زیر کشن جو دیم در شهرستان رزن برداشت شده است، ادامه داد: خرید تضمینی جو در شهرستان رزن کم بوده چراکه قیمت بازار آزاد مناسب بوده و کشاورزان کمتر جو برداشت شده را تحویل مراکز خرید می‌دهند.

فتحی با اشاره به اینکه تاکنون 2 هزار و 100 تن جو در شهرستان رزن خریداری شده است، تصریح کرد: در سال جاری 580 هکتار کلزا در شهرستان رزن کشت شد اما فقط 50 هکتار قابل برداشت بود چراکه این محصول نیز دچار خسارات سرمازدگی و تگرگ شد.

وی افزود: از 50 هکتار اراضی قابل برداشت کلزا در شهرستان رزن 80 تن محصول کلزا برداشت شده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*