مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان؛ خرید بیش از ۲۶۵هزارتن گندم درکردستان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان؛

خرید بیش از ۲۶۵هزارتن گندم درکردستان

بیش از ۲۶۵هزارتن گندم درکردستان خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکردستان، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان گفت: از ابتدای آغاز فصل خرید در استان تاکنون ۲۶۵ هزار و ۹۳۷ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

جمال صالحی با اعلام میزان خرید ۲۶۵ هزارو ۹۳۷ تن و ۷۸۱ کیلوگرم گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان گفت: بیشترین میزان خرید مربوط به شهرستان قروه با ۶۲ هزار تن بوده است.

صالحی گفت: تاکنون در شهرستان سقز ۵۹ هزارتن، بیجار ۵۳ هزارتن، دهگلان ۳۴ هزارتن، کامیاران ۳۴ هزارتن و دیواندره ۱۳ هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان خریداری شده است.

وی میزان خرید گندم در شهرستان های سنندج، بانه، مریوان و سروآباد را به ترتیب ۷ هزارتن، هزارو ۵۰۰ تن، ۹۷۵ تن و ۱۲۸ تن ذکر کرد و افزود: آهنگ خرید روزانه گندم در استان ۲۱ هزارتن است.

صالحی از میزان کل گندم خریداری شده استان ۶۲ درصد آن توسط شبکه تعاون روستایی و مابقی هم توسط مراکز کمیسیون خرید شامل سیلوهای بخش خصوصی و دولتی و کارخانجات آردسازی خریداری شده است.

صالحی به آغاز روند حمل گندم استان کردستان به سایر استانهای کشور اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون هم ۹۴ هزارتن از محصول گندم استان به خارج از استان حمل شده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*