طولانی شدن خریدتضمینی گندم در استان مرکزی /کاهش ۵۰ درصدی مراکزخرید گندم

مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت : فرآیند خرید گندم پیچیده‌ است و تا اواخرشهریورماه به طول می‌انجامد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حسنی مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با بیان اینکه فرآیند خریدتضمینی گندم کاری مشکل و پیچیده و چند ماه طول می‌کشد گفت: به علت کمبود نیرو و مشکلاتی مانند تفاوت در بدست‌آمدن گندم استان، زمان خرید تا اواخرشهریورماه طول می‌کشد.

حسنی با اشاره به پرداخت پول خرید تضمینی کندم به کشاورزان افزود: تا ۱۲ تیرماه ۵۰ درصد مطالبه کشاورزانی که در ابتدا گندم آن‌ها خریداری شده پرداخت شده است.

وی به میزان ذخیره سازی گندم دراستان مرکزی هم اشاره کرد واضافه کرد: ۱۴۵ هزار تن گندم در ۳۰ مرکز خرید گندم استان مرکزی به صورت تضمینی خریداری شده است.

 کاهش ۵۰ درصدی مراکزخرید در استان مرکزی

این درحالی است که مدیرعامل غله  استان مرکزی سال گذشته   از ۶۰ مرکز خرید تضمینی گندم دراستان مرکزی خبرداد واین موضوع حکایت  از کاهش ۵۰ درصدی مراکزخرید در استان مرکزی دارد.
در تاریخ ۱۳ خرداد امسال غلامرضا ملکی معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خبر آغاز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیازکشاورزان این استان را اعلام و قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را ۱۳ هزار ریال عنوان کرد.

ملکی افزود: گندم کشاورزان تا ۲ درصد سن زدگی بدون کسر قیمت و از ۲ درصد به بالا به ازای هر درصد سن زدگی ۱۵۰ ریال از قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم کاسته می‌شود.
با توجه به اینکه سال گذشته هر کیلو گرم گندم با قیمت تضمینی ۱۲ هزار و ۷۰۰ ریال از گندم کاران استان مرکزی خریداری شد قیمت خرید در هرکیلو تنها ۳۰۰ ریال افزایش دارد که به توجه به نرخ تورم مبلغ کمی است.
به گفته مدیرعامل غله استان مرکزی سال ۹۵ مقدار ۳۵۵ هزار تن گندم در استان مرکزی خریداری شد که نسبت به سال ۹۴ میزان ۳۵ در صد افزایش داشته است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*