آغاز برداشت گندم در شمال فارس

آغاز برداشت گندم در شمال فارس

برداشت گندم در بیش از ۵۰ هزار هکتار شمال فارس آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس جهاد کشاورزی اقلید گفت: امسال بیش از ۵۰ هزار هکتار از مزارع در شهرستان‌های اقلید، آباده، بوانات، خرمبید و بخش سرچهان به کشت گندم اختصاص یافته است.
آرش خسروانی افزود: شهرستان اقلید در سال زراعی جاری با بیش از ۲۱ هزار و ۳۰۰ هکتار مزرعه گندم بیشترین سطح زیر کشت این محصول را در شمال فارس به خود اختصاص داده است.
وی گفت: کشت ارقام مناسب گندم به صورت کاملا مکانیزه، رعایت تاریخ کشت و استفاده از روش‌های آبیاری نوین، سبب افزایش تولید گندم نسبت به سال‌های قبل شده است و کشاورزان اقلیدی این موضوع را در گفته‌های خود تایید می‌کنند.
خسروانی افزود: کمباین‌های پیشرفته‌ای که این روز‌ها برای برداشت محصول در اقلید به کار گرفته شد ، تاثیر زیادی در برداشت بهتر این محصول داشت و مراکز خرید گندم هم این روز‌ها فعال هستند و گندم‌های مازاد بر مصرف کشاورزان را خریداری می‌کنند.
رییس جهاد کشاورزی اقلید گفت: پیش بینی می‌شود ۱۰۰ هزار تن گندم در اقلید تولید شود که ۷۵ هزار تن از آن مازاد بر مصرف کشاورزان است و تحویل مراکز خرید شود.
وی افزود: افزایش میزان گندم و بالا بردن کیفیت این محصول در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۷۰ هزار تن گندم از مزارع شمال فارس برداشت شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*