رئیس اداره تعاون روستایی رزن خبر داد: خرید 28 هزار تن گندم از کشاورزان رزن

رئیس اداره تعاون روستایی رزن خبر داد:
خرید 28 هزار تن گندم از کشاورزان رزن
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن گفت: بیش از 2 8 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان رزن خریداری شده است.

رضا وثاقتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رزن با بیان اینکه از زمان برداشت گندم در شهرستان رزن بیش از 28 هزار تن محصول به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است، اظهار کرد: این میزان طی 20 روز گذشته و از زمان برداشت گندم، از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: امسال قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت در بهترین شرایط یک‌هزار و 300 تومان تعیین شده است و با توجه به کیفیت و میزان سن‌زدگی که توسط کارشناسان اتحادیه تعاون روستایی انجام می‌شود، قیمت نهایی آن اعلام می شود.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن عمده گندم خریداری شده را مربوط به سمت جنوب شهرستان رزن و مزارع دیم دانست و از وجود بیش از 12 مرکز خرید گندم در این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه این مراکز به صورتی  چینش شده‌اند که اکثر کشاورزان در کمترین زمان ممکن  به این مراکز دسترسی خواهند داشت؛ ادامه داد: مراکز خرید به صورت 24 ساعته آمادگی دارند تا گندم کشاورزان را خریداری کنند.

وثاقتی ظرفیت انبارهای مسقف شهرستان رزن را بیش از  15 هزار تن دانست و با بیان اینکه کمیسیون جداگانه‎ای نیز برای خرید جو در سطح شهرستان تشکیل خواهد شد، گفت: با توجه به نزدیک بودن قیمت بازار به قیمت تضمینی جو کشاورزان بیشترین جو تولید شده را در بازار آزاد به فروش می‌رسانند.

وی ادامه داد: تا به امروز نیز نزدیک به 2 هزار و 100 تن جو به صورت تضمینی از کشاورزان رزنی خریداری شده است.

رئیس تعاون روستایی رزن با بیان اینکه سال گذشته 114 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شد، ادامه داد: گندم خریداری شده در سال گذشته بهترین نوع گندم در سطح استان بود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رزن در سال گذشته رتبه نخست استان در خرید تضمینی گندم را داشت، از پیش‌بینی خرید بیش از 85 تا 90 هزار تن گندم در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: به علت کمبود نزولات آسمانی امسال نسبت به سال گذشته کاهش خرید را از کشاورزان شاهد خواهیم بود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*