پیش‌بینی خرید تضمینی 220 هزار تن گندم در زنجان

پیش‌بینی خرید تضمینی 220 هزار تن گندم در زنجان

برداشت خوشه های طلایی "گندم" - همدان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال در حدود 220 هزار تن خرید تضمینی صورت گیرد.

حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در سطح استان از دو هفته پیش آغاز شده و تاکنون نزدیک به 30 هزار تن خرید توسط مراکز تعیین شده، انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 42 مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان فعالیت دارند، افزود: از این تعداد 12 مرکز شامل سیلوهای ذخیره‌سازی گندم و کارخانجات آرد هستند و 30 مرکز هم مراکز خرید و تعاون روستایی هستند که برای رفاه حال برداشت کنندگان گندم در نظر گرفته شده است.

جعفری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال در حدود 220 هزار تن خرید تضمینی صورت گیرد، تصریح کرد: با توجه به فصل برداشت هنوز روی پیک خرید نرسیدیم و در حال حاضر روزانه تا دو هزار و 500 تن خرید داریم و پیش‌بینی می‌کنیم در پیک خرید که دهه اول مردادماه است در آن مقطع گاها تا 10 هزار تن خرید روزانه هم خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه قیمت کشوری 1300 تومان برای گندم نان قیمت‌گذاری شده است که به همان قیمت هم در سطح استان خریداری می‌شود، خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت که اوایل مهرماه است ادامه دارد چون ما مناطق سردسیری داریم که دیرتر محصول خود را برداشت می‌کنند.

جعفری با اشاره به سطح زیر کشت گندم دیم و آبی در سطح استان زنجان گفت: در حدود 280 هزار هکتار اراضی دیم و حدود 19 هزار هکتار نیز اراضی گندم آبی هستند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*