رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد: فعالیت ۶۵۰ دستگاه کمباین در مزارع گندم استان زنجان

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

فعالیت ۶۵۰ دستگاه کمباین در مزارع گندم استان زنجان

زنجان-رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از فعالیت ۶۵۰ دستگاه کمباین در مزارع گندم استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مظفر یوسفی پور شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در سال جاری عملیات برداشت گندم در استان زنجان توسط بیش از ۶۵۰ دستگاه کمباین در حال انجام است به طوری که از این تعداد ۳۱۴ دستگاه کمباین بومی و مابقی مهاجر هستند.

وی از به کار گیری  تعداد ۲۴۰ دروگر به منظور برداشت گندم در استان زنجان خبر داد و گفت: امسال کمباین های مهاجر از استان های گلستان، فارس، اردبیل و خراسان وارد استان شده اند.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه به منظور کنترل ریزش ها و به حداقل رساندن ضایعات گندم در روند برداشت، تمهیدات مختلفی در استان اندیشیده شده است، عنوان کرد: در این راستا امسال با چهار راننده ماهر قرارداد بسته شده است تا با همکاری کارشناسان اکیپ های نظارتی از نظر فنی بر عملکرد راننده و کمباین نظارت داشته باشند.

یوسفی پور با اشاره به فعالیت ۴۵ اکیپ کارشناسی در مزارع گندم استان زنجان خاطرنشان کرد: این کارشناسان به همراه رانندگان ماهر به طور مستمر در مزارع حضور پیدا کرده و با انجام معاینه فنی کمباین ها بر روند برداشت نظارت دقیق و مستمر دارند.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون معاینه فنی ۴۵۰ دستگاه کمباین در استان انجام گرفته است، افزود: به کشاورزان نیز اطلاع رسانی شده است چنانچه کمباینی برچسب معاینه فنی نداشته باشد، اجازه ورود آن به مزرعه را ندهند.

یوسفی پور بیان داشت: امسال نیز با برگزاری کارگاه های آموزشی،کارشناسان اکیپ ها آموزش های لازم را دریافت کرده و اطلاعات آن ها به روز شده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*