نان با آهن و اسید فولیک غنى‌سازى شد/ تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای ۵۱ میلیون نفر

وزارت بهداشت در هفته‌ای كه گذشت؛
در هفته گذشته وزارت بهداشت آمارهاى مرگ و مير بر اثر اعتياد و بيمارى‌هاى قلبى و عروقى را اعلام و برنامه‌هاى خود را در زمينه كنترل و پيشگيرى از بيمارى‌ها، رسانه‌اى كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت بهداشت در هفته گذشته مرورى بر اقدامات و برنامه‌هاى سال جارى خود داشت و از سرمايه‌گذارى شركت‌هاى خارجى و دانش‌بنيان داخلى در تنها شهرك دارويى كشور خبر داد.
افزایش 86 درصدی مرگ و میر معتادان/ کمربند سرطان مری در گلستان
رضا ملک زاده معاون تحقیقات وزارت بهداشت در افتتاحیه دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد که در سالن همایش های رازی برگزار شد، با اشاره به ارتباط مستقیم مصرف تریاک و میزان بروز سرطان، گفت: در این مطالعه 50 هزار نفر مورد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد بیش از 8 هزار و 400 نفر به صورت مداوم روزانه نیم گرم مصرف تریاک داشتند.
ملک زاده تریاک را موجب کاهش طول عمر خواند و افزود: در افراد تریاکی مرگ و میر به دلیل افزایش احتمال ابتلا به بیماری های تنفسی، قلبی و سرطان ها به ویژه سرطان مری 86 درصد بیشتر از دیگران است.
امکانات درمانی 50 بیمارستان برای بیماری‌های قلبی به‌روز می شود/ تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای ۵۱ میلیون نفر
حسن هاشمی وزیر بهداشت در هجدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلبی و عروقی گفت: طی سه سال گذشته در این دولت اقدامات زیادی صورت گرفته است به طوریکه حدود 50 بیمارستان در این زمینه مجهز به تجهیزاتی مناسب برای خدمت به مردم شده است.
هاشمی با اشاره به اينكه طی 10 سال آینده معایب ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی بايد تا 25 درصد کاهش يابد، افزود:بر همین اساس دو داروی جدید را در زمینه درمان بیماری‌های قلبی عروقی تحت پوشش بیمه قرار داده شده است.
نان با آهن و اسید فولیک غنى سازى شد
بهروز جنت مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو سرانه مصرف نان در ایران را 130 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: باتوجه به مصرف بالای ایرانیان از نان، می توان آن را یکی از  مناسب ترین حامل ها برای غنی سازی با انواع ريزمغذی ها مانند آهن و اسيدفوليك برشمرد.
لازم به ذکر است که غنی سازی نان با این ریزمغذی ها هیچ تاثیر معناداری بر رنگ و طعم آن ندارد.
جنت از بازنگری در ضابطه های مواد غذایی به ویژه آرد خبرداد و بیان کرد: غنی سازی این ماده با آهن و اسید فولیک در دستور کار قرار گرفته است.
طرح مراقبت در منزل از بیماران کلید خورد/ قول حمایت از 100 بیمار بیمارستان کودکان مفید
محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه  یکی از راهکارهای خوب برای درمان بیماران مضمن در کشور استفاده از خدمات مراقبت در منزل یا هوم کر است، اظهار کرد: بیمارستان مفید بالاترین حجم مراجعه بیماران را در بین بیمارستان های کودکان به خود اختصاص داده به همین دلیل ما در مراسم افتتاح بخش جدید مراقبت های ویژه این مرکز قول حمایت  100 بیمار  را دادیم پس از  برنامه ریزی پزشکان و مسئولان بیمارستان این طرح در این مرکز اجرایی می شود.
راه‌اندازی شهرک دارویی در استان البرز/ احداث 9 بیمارستان تا پایان سال به کمک بنیاد برکت
محمد مخبر رئیس ستاد فرماندهی امام در مراسم تبادل تفاهم‌نامه بین بنیاد برکت و وزارت بهداشت با موضوع احداث مرکز جامع سرطان با اشاره به تفاهم‌نامه احداث 10 بیمارستان که سال گذشته به امضا رسید افزود: 2 بیمارستان تاکنون تحویل داده شده و 2 بیمارستان دیگر در حال تحویل است به طوری کلی تا پایان سال بیش از 9 بیمارستان در دسترس مردم قرار می‌گیرد و 2 هزار میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی در این بخش هزینه شده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*