اصرار واردکنندگان به واردات گندم علی‌رغم خوداتکایی در تولید این محصول

خبرگزاری فارس: اصرار واردکنندگان به واردات گندم علی‌رغم خوداتکایی در تولید این محصول

در حالی دولت به علت تولید و ذخایر کافی، واردات گندم را متوقف کرده است که واردکنندگان به بهانه‌های مختلف نیاز به واردات را مطرح می‌کنند، دبیر کل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران گفته است برای تولید نان کیفی نیاز به واردات یک میلیون گندم دارد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، اتحادیه صنایع غذایی ایران اعلام کرد صنعت تولید آرد ایران تا ماه آوریل به واردات یک میلیون تن گندم با کیفیت بالا نیاز دارد تا ارد لازم برای تولید نان و تولیدکنندگان صنعت شیرینی‌سازی را فراهم کند.

کاوه زرگران، دبیرکل این اتحادیه در مصاحبه‌ای در مسکو گفت ما به محموله‌های گندم برای ترکیب با گندم تولیدی ایران که معمولا گلوتن کمتری دارد، نیاز داریم. گلوتن عنصری در ترکیبات سازنده گندم است که سبب تقویت خمیر می‌شود.

به گزارش بلومبرگ، ایران ثبت قراردادهای واردات گندم برای سالی که از 21 مارس آغاز می شود را به علت کافی بودن ذخایر داخلی و تولید متوقف کرده است. این توقف خرید، درحالی‌که بازارهای جهانی با مازاد عرضه مواجه‌اند سبب کاهش تقاضا شده است.

وی افزود شرکت‌هایی در کشورهایی نظیر روسیه، آلمان و لیتونیا که قراردادهای خود را پیش از توقف ثبت واردات ثبت کرده اند، پیش از منقضی شدن قراردادهایشان در طی یک سال حدود یک میلیون تن به ایران ارسال خواهند کرد. دولت ممکن است پس از تکمیل برداشت گندم در ماه اکتبر، واردات را از سر بگیرد.

بر اساس گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، قرار است ایران در سال جاری 15.5 میلیون تن گندم تولید کند. این رقم بیشترین میزان محصول در 9 سال گذشته خواهد بود.

به گزارش فارس، اظهارات دبیرکل اتحادیه صنایع غذایی درحالی‌است که با توجه به افزایش تولید گندم نسبت به سال گذشته وزیر جهاد کشاورزی بارها اعلام کرده است که امسال نیازی به واردات گندم وجود ندارد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*