فضای ذخیره سازی گندم زنجان 120 هزار تن افزایش یافته است

زنجان – ایرنا – مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: طی فعالیت دولت تدبیر و امید ظرفیت فضای ذخیره سازی گندم این استان 120 هزار تن افزایش یافته است.

رسول منصوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال فضای ذخیره سازی گندم این استان 108 هزار تن افزایش داشته است که این رقم در سال گذشته 13 هزار تن بود.
وی اظهار کرد: در سال زراعی 94 – 95 بارندگی های کافی و وضعیت آب و هوایی مناسب موجب شد، میزان گندم برداشتی و خریداری شده از کشاورزان این استان روند روبه رشدی داشته باشد.
منصوری افزود: هم اکنون فضاهای جدید ذخیره سازی گندم در برخی شهرهای استان در دست احداث قرار دارد که با بهره برداری از آنها وضعیت این بخش بیش از گذشته بهبود می یابد.
وی بیان کرد: سیلوی 100 هزار تنی کندوی غلات زرین رود خدابنده که مجوز ساخت آن در سال 88 اخد شد هم اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که سال آینده به بهره برداری می رسد.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان ادامه داد: 2 سیلوی دیگر نیز هر کدام به ظرفیت 30 و 10 هزار تن در شهرستان ماهنشان با مشارکت بخش خصوصی در دست ساخت است که این پروژه ها نیز سال آینده به بهره برداری می رسند.
وی اظهار کرد: سال آینده یک کارخانه آرد سازی در سلطانیه به ظرفیت ذخیره سازی این شرکت افزوده می شود که در مجموع فضای ذخیره سازی گندم استان به 600 هزار تن افزایش خواهد یافت.
منصوری خاطرنشان کرد: هم اکنون گندم تولیدی در زنجان علاوه بر تامین نیاز استان بخشی از نیاز سایر استان های متقاضی را نیز تامین می کند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*