غنی سازی 99 درصدی آرد تولیدی برای نانوانی‌ها

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از غنی سازی 99 درصدی آرد تولیدی برای نانوایی ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، بهروز جنت گفت: یکی از راه های پیشگیری از کمبود ریز مغذی ها در هر کشوری غنی سازی مواد غذایی پرمصرف است.
وی افزود: نان بخش مهمی از غذای مردم ایران است که براساس بررسی های انجام شده مصرف سرانه نان در ایران 130 کیلوگرم است.
جنت گفت: به همین دلیل نان به عنوان یک حامل مناسب برای غنی سازی با انواع ریزمغذی ها همچون آهن و اسید فولیک در نظر گرفته می شود.
وی تأکید کرد: غنی سازی نان با آهن و اسیدفولیک هیچ تأثیر معنی داری بر رنگ و طعم آن ندارد، بنابراین در ضابطه های غنی سازی مواد غذایی به ویژه آرد بازنگری شد و غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک در دستور کار قرار گرفت.
جنت گفت: پیرو همین برنامه مقدار آرد تولیدی و ماده غنی سازی آرد(پریمکس) مصرفی به عنوان یکی از راه های پیشگیری از کمبود ریز مغذی ها در قطب های دهگانه کشور مورد بررسی همه جانبه قرار گرفت و مقرر شد از حدود 4میلیون و 750 هزار تن آرد تولیدی خبازی بجز سنگک با مصرف 900 تن پرمیکس، 4میلیون و 690 هزار تن آن به آرد خبازی غنی شده تبدیل شود.
وی افزود: با انجام حدود20 هزار نمونه برداری در قطب های دهگانه و مورد قبول واقع شدن حدود 19 هزار مورد از آنها، گام عملیاتی بسیار مهمی در غنی سازی آرد به عنوان ماده اصلی فرآورده غذایی راهبردی، برداشته شده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*