نماینده سازمان پشتیبانی امور دام کشور خبر داد: تفاهمنامه شرکت بورس کالای ایران با وزارت جهاد کشاورزی برای خرید محصولات کشاورزی

نماینده سازمان پشتیبانی امور دام کشور خبر داد:
تفاهمنامه شرکت بورس کالای ایران با وزارت جهاد کشاورزی برای خرید محصولات کشاورزی
نماینده سازمان پشتیبانی امور دام کشور از امضای تفاهمنامه‌ای میان شرکت بورس کالای ایران و وزارت جهاد کشاورزی برای خرید محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی عربی در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار کرد: طرح تضمینی خرید محصولات کشاورزی به روش گواهی سپرده کالایی انجام می‌شود.

وی گفت: روش کار به این صورت است که تولید کنندگان محصولات خود را مستقیما به انبارهایی که توسط بورس کالای ایران مشخص می‌شود تحویل می‌دهند و طی سه روز کاری محصولات تحویلی در عرض سه روز در تالار بورس به فروش می‌رسد و بلافاصله وجه آن به حساب کشاورز واریز می‌شود.

نماینده سازمان پشتیبانی امور دام کشور عنوان کرد: این مبلغ واریزی 70 درصد قیمت واقعی محصولی است که به کشاورز داده می‌شود و 30 درصد بقیه وجه توسط دولت پرداخت می‌شود که در واقع مابتفاوت مابقی وجه و به عبارت دیگر یارانه است که دولت آن را تا سقف قیمت خرید تضمینی تقبل کرده است.

عربی افزود: طرح گواهی سپرده کالایی یکی از دو روش‌های الگویی فیزیکی و عرضه به روش گواهی سپرده است که می‌توان محصولات کشاورزان را خریداری و در بازار بورس به فروش برساند و خریداران منطقه نیز می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را از بورس خریداری کنند.

وی تصریح کرد: شرکت بورس کالای ایران بر اساس استانداردهای مورد قبول وزارت جهاد کشاورزی اقدام به خرید محصول به صورت سپرده کالایی و یا الگوی فیزیکی می‌کند و به خریداران عرضه می‌کند به همین خاطر کشاورزان به هنگام ارائه محصول خود به بورس باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشند و محصول جو و ذرت ارائه شده به بورس از  لحاظ افت مفید و افت غیر مفید و رطوبت ارزیابی شده قیمت‌گذاری می‌شوند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*