پیش‌بینی تولید 530 هزار تن گندم در استان همدان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها مقدار تولید گندم در استان همدان 530 هزار تن خواهد بود.

پیش‌بینی تولید 530 هزار تن گندم در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا رنجبرضرابی اظهار داشت: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی و دوروم بر اساس ۴ درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید به ترتیب از قرار هر کیلوگرم ۱۳۰۰۰ و ۱۳۳۰۰ ریال است.

رنجبر ضرابی با بیان اینکه در سال 95 مقدار 533 هزار تن گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شد، عنوان کرد: 533 تن گندم به ارزش 670 میلیارد تومان توسط بیش از 60 مرکز تحویل‌گیری با بیش از 250 نفر نیروی مستقر در مراکز و ستاد خرید گندم خریداری شد که این میزان خرید گندم نسبت به مدت مشابه در سال 94، 74درصد افزایش داشت.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13، تصریح کرد: لیست مراکز خرید در حال جمع‌بندی است تا اکیپ‌های کارشناسی به‌منظور آماده‌سازی کلیه مراکز خرید ملکی، سیلوهای بخش خصوصی، کمیسیون کارخانه‌ها و انبارهای مباشرین از ساختمان و تجهیزات مراکز انباری و سیلویی شامل باسکول، تجهیزات تخلیه، بارگیری و نگهداری کاور، سموم موردنیاز، لوازم آزمایشگاهی، نرم‌افزار، رایانه و چاپگرها موجود بازدید شود تا نسبت به تعمیر و رفع نواقص و کمبودهای موجود اقدام کنیم.
رنجبر ضرابی اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها مقدار تولید گندم سال 96 در استان همدان 530 هزار تن است و دوره آموزشی و بازآموزی برای نیروهای مستقر در مراکز کارشناسان آزمایشگاه، کاربران رایانه، عوامل تشخیص و ذی‌حساب برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امسال طبق سنوات گذشته اولویت استقرار مراکز خرید در سیلوها، انبارهای ملکی و بلندمدت با سیلوهای بتنی، فلزی، عمودی و انبارهای تمام مکانیزه است، گفت: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی و دوروم بر اساس 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید به ترتیب از قرار هر کیلوگرم 13000 و 13300 ریال است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 ، بیان کرد: امسال بانک کشاورزی به‌عنوان بانک عامل مسئول پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار است و بر این اساس هماهنگی‌های لازم با این بانک انجام شده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*