مبارزه با آفت سن در 200 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان کرمانشاه

مبارزه با آفت سن در 200 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان کرمانشاه

مبارزه علیه آفت سن در سطح 200 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان کرمانشاه انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با وجود اینکه امسال مبارزه با آفت سن در سطح 200 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان کرمانشاهشاهد طغیان آفت سن در مزارع گندم و جوی کشور بوده‌ایم، اما وضعیت مزارع استان مناسب‌تر از سایر مناطق است.
کیومرث اکبری با پیش بینی اینکه مبارزه با آفت سن در مزارع استان به نزدیک ۴۰۰ هزار هکتار خواهد رسید، افزود: مبارزه با افت سن در مزارع استان از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا اواخر خرداد ادامه پیدا خواهد کرد که تا کنون کار مبارزه علیه آفت سن در سطح ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان کرمانشاه انجام شده است.

وی بهترین زمان برای سم‌پاشی علیه سن مادر را زمان قبل از تخم گذاری دانست واظهار داشت: تلاش ما بر این بوده تا مبارزه با آفت سن در مرحله سن مادر به گونه‌ای انجام شود که مبارزه در مرحله دوم که مبارزه با پوره سن است به حداقل برسد، چرا که مبارزه با این آفت در مرحله سن مادر به دلیل ارتفاع کم گندم و جو راحت‌تر است و هزینه کمتری دارد.
معاون مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که امسال مبارزه با این آفت به دلیل تراکم بالا باید در تمامی نقاط استان بجز در منطقه سومار انجام شود.
اکبری با بیان اینکه اگر مبارزه با آفت سن انجام نشود عملکرد گندم تولیدی از نظر کمی و کیفی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: در صورت طغیانی شدن آفت سن در مزارع گندم و جو میزان عملکرد به ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*