مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اعلام کرد:پیش‌بینی 56 مرکز خرید گندم در سطح استان اردبیل

پیش‌بینی 56 مرکز خرید گندم در سطح استان اردبیل

گندم.jpg

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: تعداد 56 مرکز خرید گندم، 16 مرکز برای خرید جو و 14 مرکز برای خرید کلزا در سطح استان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل در جلسه هماهنگی خرید محصولات گندم، جو وکلزای شهرستان گرمی گفت: تعداد 56 مرکز خرید گندم، 16 مرکز برای خرید جو و 14 مرکز برای خرید کلزا در سطح استان پیش بینی شده است.

علی نوبخت،  سطح زیرکشت گندم در استان را 250هزار هکتار، جو 110 هزار هکتار و کلزا را 2700 هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت 300 هزارتن گندم، 100 هزار تن جو و  4000 تن کلزا از کشاورزان برداشت شود.

وی با اشاره به تولید مطلوب محصول گندم در استان اردبیل در سال زراعی گذشته، بیان کرد: در سال زراعی گذشته بیش از 520 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

نوبخت با اشاره به قیمت تضمینی خرید گندم در سال زراعی جدید تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم گندم در سال جاری با افت 4 درصد مفید و با 2 درصد غیرمفید و در شهرهای شمالی استان با رطوبت 14 درصد 1300 تومان تعیین شده است تا از 68 هزار و 800 نفر بهره برداری کشاورزی در سطح استان خریداری شود.

وی با بیان اینکه بستر و زمینه این خرید با آماده کردن سیلوها و انبارهای مورد نیاز انجام شده است، ظرفیت فراهم شده برای خرید تضمینی محصولات گندم، جو و سایر تولیدات زارعان را بیش از 50 هزار تن اعلام شده است.

امامی در ادامه با بیان اینکه سه مرکز خرید برای گندم با ظرفیت ۸ هزار تن در شهرستان گرمی در نظر گرفته شده است، افزود: سطح زیرکشت گندم و جو در شهرستان گرمی 60 هزار هکتار است که پیش بینی می شود امسال بیش از 80 هزار تن گندم مازاد نیاز ازکشاورزان منطقه خریداری شود.

فرماندار گرمی بر همکاری همه ادارات در تامین انبار و امکانات خرید آسان محصولات کشاورزان تاکید کرد و گفت: پیش بینی برداشت محصول جو کشاورزان شهرستان گرمی نیز 10 هزار تن  و ظرفیت و امکانات انباری در گرمی 3هزار تن است که ضروری دارد تمهیدات لازم جهت حمل بموقع محصولات خریداری شده در نظر گرفته شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*