خرید تضمینی بیش از 16هزار تن گندم و کلزا در کارون

از ابتدای فصل خرید تاکنون؛

رئیس تعاون روستایی شهرستان کارون از خرید 16 هزارتن گندم و 614 تن دانه روغنی کلزا به قیمت تضمینی در این شهرستان خبر داد.

خرید تضمینی بیش از 16هزار تن گندم و کلزا در کارون

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سیدعباس موسوی، رئیس تعاون روستایی شهرستان کارون بیان کرد: قیمت پایه خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم معمولی امسال با احتساب 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید 13هزار ریال و گندم دروم با همین درجه افت 13هزار و300 ریال و قیمت هرکیلوگرم دانه روغنی کلزا 33هزار و 300ریال می باشد و بانک کشاورزی مسئولیت پرداخت بهای خرید گندم تضمینی به کشاورزان را برعهده دارد.

وی پیش بینی کرد؛ حدود 50 هزار تن گندم به قیمت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

موسوی اظهار داشت: با نظارت های مستمر تعاون روستایی از روند خرید گندم و کلزا خوشبختانه این امر به نحو مطلوب ارزیابی شده و کشاورزان منطقه از روند خرید محصول و دسترنج خود راضی هستند.

رییس تعاون روستایی شهرستان کارون خاطرنشان کرد: همزمان با خرید، کار انتقال گندم به سیلوها و انبارهای نیز آغاز شده که با توجه به حجم گندم باقی مانده امیدوار هستیم این روند به سرعت و بادقت لازم انجام گیرد.

وی گفت: گندم خریداری شده دارای کیفیت مناسبی است و تعاون روستایی تمام تلاش خود را در راستای خدمت گذاری به روستائیان و کشاورزان منطقه به کار می گیرد تا روند خرید به طور مطلوب تا پایان برداشت صورت گیرد.

پیش بینی شده در سال زراعی 96- 95 حدود 1 میلیون و 700 هزار گندم و 30هزار تن دانه روغنی کلزا توسط کشاورزان استان خوزستان تولید شود.

شایان ذکر است؛ در استان خوزستان سالانه حدود 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی به ارزش بیش از 60هزار میلیارد ریال تولید می شود و از حیث تنوع محصولات تولیدی در کشور رتبه نخست را دارد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*