لزوم تداوم خودکفایی در تولید گندم در آذربایجان غربی

ارومیه؛

معاون توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: باید خودکفایی در تولید گندم در آذربایجان غربی تداوم یابد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ نادر صفرزاده در جلسه کارگروه آرد و نان استان که در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: باید گندم باکیفیت مناسب در استان آذربایجان غربی مصرف شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید نوع بذر، زمین گندمی که کاشته می شود و محل استانداردی برای غله استان مشخص شود چون باید خودکفایی در محصول گندم در استان تداوم داشته باشد.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: بی شک باید گندم تولیدی در محلی نگهداری شود که به حفظ کیفیت آن کمک کند و علاوه بر آن باید به غنی سازی و کیفیت بخشی این محصول مهم نیز توجه بسیار کرد.

وی با اشاره به اینکه سالانه 6 میلیون و 500 هزار لنگه آرد در استان آذربایجان غربی توزیع می شود گفت: این رقم ماهانه به مقدار 550 هزار لنگه در شهرها و روستاهای استان توزیع می شود.

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: باید به منظور تداوم امر بازرسی و نظارت بر زنجیره تامین، توزیع و مصرف گندم و نیز آرد و نان یعنی، نظارت بر روند جاری کارخانجات آردسازی و نحوه توزیع آرد و عملکرد واحدهای نانوایی سطح استان، سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای استان، قراردادهای خود را به صورت جداگانه با شرکت حمل و نقل آبادان و سازمان تعاون روستای آذربایجان غربی و با نظارت مستقیم و تائید شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، از ابتدای امسال منعقد کند.

جعفرصادق اسکندری بیان کرد: در این جلسه در راستای تامین حق الزحمه مربوط به طرح نظارت و بازرسی موضوع قرار داد بند یک، مقرر شد از ابتدای سال 96، در ازای توزیع هر لنگه آرد در بخش شهری مبلغ 200 تومان و در بخش روستایی مبلغ 100 تومان، از طریق شرکت حمل و نقل آبادان و سازمان تعاون روستایی با تائید و نظارت شرکت غله و خدمات بازرگانی، تامین و به حساب اعلام شده توسط سازمان بسیج سازندگی واریز شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در این جلسه مقرر شد مبالغ واریزی صرفا برای نظارت و بازرسی در بخش عملیاتی یعنی برای ناظرین، بازرسان و خودروهای استیجاری مورد استفاده در طرح و با تائید معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هزینه شده و از هزینه کرد خارج از موضوع یاد شده جداً خودداری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: علاوه بر آن، مسولیت حسن اجرای مفاد این بند بر عهده سازمان بسیج سازندگی سپاه استان است.

وی افزود: سازمان بسیج سازندگی باید برای مدیریت نحوه به کارگیری بازرسان یاد شده، به گونه ای برنامه ریزی کند تا در صورت کاهش سهمیه آرد یارانه ای استان در راستای سیاست آزادسازی یارانه گندم، آرد و نان، در طول سال نسبت به تعدیل نیروهای مورد استفاده در طرح و به کارگیری آنها در سایر طرح ها و پروژه های مربوطه اقدام کند به طوری که میزان حقوق و مزایای پرداختی به ناظرین، متناسب با سهمیه استان تنظیم شود.

اسکندری بیان کرد: در موضوع چگونگی تخصیص سهمیه گندم بین کارخانجات آرد استان مطرح و مقرر شد که موضوع در جلسه کارشناسی فرعی با حضور نمایندگان استانداری، شرکت غله و خدمات بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت، با مسولیت شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مطرح و نتیجه برای تصمیم گیری در جلسه اصلی کارگروه ساماندهی امور گندم آرد و نان استان ارایه شود.

وی افزود: همچنین در جلسه کارگروه آرد و نان امروز مقرر شد تا زمان اخذ تصمیم نهایی، شرکت غله و خدمات بازرگانی، با توجه به سیاست های جاری خود، نسبت به تخصیص سهمیه گندم کارخانجات آرد استان اقدام کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با اشاره به تخصیص سهمیه آرد یارانه ای به مجتمع های مسکونی تیپ 164 پیاده شهید سرلشگر علی اکبر هاشمی پیرانشهر اظهار داشت: در این زمینه مقرر شد شرکت غله و خدمات بازرگانی استان در ارتباط با واحدهای نانوایی که صرفاً نسبت به پخت و تامین نان مصرفی نیروهای مصلح اقدام می کنند، گندم با نرخ 900 تومانی عرضه کند.

به گفته وی، از سوی دیگر در ارتباط با سایر واحدهای نانوایی مستقر در شهرک ها، مجتمع های مسکونی و خانه های سازمانی نیروهای مسلح که مصرف کنندگان آنها، خانواده های نیروهای مسلح است، کماکان آرد یارانه ای تخصیص شود

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*