خریداری بیش از ۹۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان کرمان

خریداری بیش از ۹۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان کرمان

برداشت گندم در سمنان

رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان با بیان این‌که قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۳۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم گندم درم ۱۳۳۰ تومان است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۹۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

«مجید نژادبیگلری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که برداشت و خرید گندم از ۱۴ فروردین‌ماه امسال در جنوب استان و در شهرستان‌های رودبار و قلعه گنج آغاز شده است، افزود: ۳۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان کرمان در نظر گرفته شده که ۱۱ مرکز در جنوب و ۱۹ مرکز در شمال استان قرار دارد.

نژادبیگلری با بیان این‌که قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۳۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم گندم درم ۱۳۳۰ تومان است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۹۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: در شمال است خرید تضمینی گندم از یک هفته قبل آغاز شده و ابتدای خرید هستیم و طی ۱۵ روز آینده به اوج خود می‌رسد.

وی در ادامه درباره حمل و نقل گندم به مراکز خرید افزود: دو شرکت دولتی کار حمل و نقل گندم و آرد را در کشور انجام می‌دهند و با توجه به این‌که این دو شرکت یکی دو سال از لحاظ مالی به مشکلاتی دچار و هنوز هم واگذاری آن‌ها کامل نشده، استقبال راننده‌ها برای کار در این شرکت‌ها کمتر بود اما با همکاری شبانه‌روزی مدیران، حمل گندم از جنوب استان به نحو احسن انجام شد و هیچ مشکلی نیست.

نژادبیگلری با بیان این‌که هر روز ۷۵ دستگاه تریلی از جنوب به شمال استان بارگیری و ۱۸۰۰ تن گندم را منتقل می‌کند که عملکرد بسیار خوبی است، افزود: توقع این بود اداره حمل و نقل و پایانه‌ها به‌ویژه در جنوب استان امسال همکاری بیشتری نداشته باشد که در روزهای اول همکاری کم بود.

رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان با بیان این‌که ۷۰ درصد خرید گندم انجام شده است، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش تولید گندم را نسبت به سال گذشته در استان کرمان داشته باشیم.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*