خسارت به 90 درصد از مزارع گندم دزفول در خشکسالی

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: کاهش بارندگی در سال زراعی جاری موجب وارد آمدن خسارت به ۹۰ درصد مزارع گندم دیم این شهرستان شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،احمد زارعی ،مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: سطح زیر کشت مزارع گندم دزفول ۴۳ هزار هکتار است که ۳۰ هزار هکتار از این مزارع، به صورت آبی و ۱۳ هزار هکتار به صورت دیمی آبیاری می شود.

وی افزود: عملیات برداشت محصول از این گندم زارها آغاز شده و تا نیمه خردادماه ادامه دارد.

مدیر جهادکشاورزی دزفول بیان کرد: کاهش بارندگی سالانه به ویژه بارندگی موثر و همچنین قطع بارندگی در یک دوره ۸۱ روزه در این شهرستان موجب شد مزارع گندم دیم دزفول حدود ۹۰ درصد دچار خسارت شود و سطح مزارع قابل برداشت گندم دیم کمتر از ۱۰ درصد سطح، زیر کشت است که این موضوع بدون شک روی تولید گندم کل استان خوزستان تاثیرگذار است.

زارعی، خدمات ارائه شده به کشاورزان گند مکار در سال زراعی جاری را بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن گندم بذری گواهی شده و مادری و حدود ۱۷ هزار تن انواع کودهای شیمیایی عنوان کرد و گفت: مهرگان، چمران۲، چمران و D-۷۹-۱۵ انواع ارقام کشت شده گندم در دزفول هستند.

وی پیش بینی کرد ۱۲۶ هزار تن محصول گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

زارعی گفت: شهرستان دزفول با تولید سالانه ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تن محصول گندم با توجه به شرایط اقلیمی در جایگاه دوم یا سوم استان خوزستان قرار دارد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*