در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد: پیش بینی مبارزه با آفت سن گندم در یک میلیون هکتار

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

معاون فنی سازمان حفظ نباتات گفت: تاکنون در ۵۸۰ هزار هکتار علیه آفت سن مادر عملیات مبارزه آغاز و پیش بینی می‌شود که به یک میلیون هکتار برسد.

پیش بینی مبارزه با آفت سن گندم در یک میلیون هکتاریحیی ابطالی معاون فنی سازمان حفظ نباتات در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت آفت سن گندم در مزارع اظهار داشت: عملیات مبارزه با سن مادر در مزارع گندم از اوایل اسفند ماه در ۲۰ استان آغاز شده است.
به گفته وی تاکنون در ۵۸۰ هزار هکتار علیه آفت سن مادر عملیات مبارزه آغاز و پیش بینی می‌شود که به یک میلیون هکتار برسد.
ابطالی در خصوص آخرین وضعیت مبارزه با آفت سن پوره گفت: عملیات مبارزه با سن پوره در ۲.۲ میلیون هکتار در برخی استانهای آغاز شده و انتظار می‌رود با مبارزه به موقع علیه آفت خسارت سن زدگی همانند سال گذشته به کمتر از نیم درصد برسد.
معاون فنی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: هزینه مبارزه عیله آفات سن گندم، سن پوره و زنگ زرد برعهده کشاورزان است و تن‌ها کارشناسان سازمان با استفاده از سیستم‌های پیش آگاهی و نمونه برداری از مزارع دستورالعمل‌های مبارزه را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه زنگ زرد گندم مشکل خاصی در مزارع ایجاد نکرده است، تصریح کرد: علی رغم شرایط آب و هوایی، بارندگی‌های متوالی و کاهش دما زنگ زرد مسئله خاصی ایجاد نکرده و تن‌ها در ۲۰۰ الی ۳۰۰ هکتار کانون کوبی علیه زنگ زرد انجام شده است.
به گفته ابطالی با ادامه عملیات پایش از شمال غرب به سمت جنوب ایلام، کردستان، آذربایجان، اردبیل خسارت زنگ زرد در مزارع گندم نداشته ایم.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*