اجرایی شدن غنی سازی نان توسط کارشناسان تغذیه و کشاورزی بررسی شود

بنیادی:

اجرایی شدن غنی سازی نان توسط کارشناسان تغذیه و کشاورزی بررسی شود

سرویس اقتصادی
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اجرایی شدن غنی سازی نان توسط کارشناسان تغذیه و کشاورزی بررسی شود، گفت: نرخ نان باید به نوعی تعیین شود که تمام طبقات جامعه بتوانند این کالای مهم را خریداری کنند .
دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۵

 بهروز بنیادی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره طرح غنی سازی نان،گفت:طرح غنی سازی نان نیازمند بررسی کارشناسانه متخصصان تغذیه و کشاورزی است بنابراین باید مشخص شود که در چه مرحله ای از تولید نان قرار است،این غنی سازی ایجاد شود .

 نماینده مردم کاشمر،خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه کارشناسان تغذیه باید بر چگونگی طرح  غنی سازی  نان  ورود کنند،تصریح کرد:زمانی که قرار است ویتامین ها در راستای غنی سازی نان اضافه شود،باید مشخص شود که  در راستای غنی سازی  نان و گرمای ایجاد شده برای پخت نان  آیا خاصیت ویتامین ها در نان باقی می ماند.

 وی ادامه داد: با توجه به اینکه  نان با حرارت پخته می شود باید بررسی شود که  گرما خاصیت های که  قرار است با غنی سازی  وارد آرد نان شود را از بین می برد یا خیر؛بنابراین  باید در این  راستا  کارشناسان کشاورزی  و  تغذیه  با بررسی کارشناسانه  اظهارنظر کنند.

بنیادی افزود:آرد برای بسیاری  مواد خوراکی از قبیل نان و کیک  استفاده می شود،بنابراین با عنایت به حجم  متنوع تولید در این راستا آرد باید جز اقلامی قرار بگیرد که دارای  یارانه مناسب  باشد و این در حالی است که  باید  نرخ آرد  به حدی تعیین شود که مردم بتواند نان و  کالای دیگر تولیدی  را در این عرصه با نرخ  مناسب  خریداری کنند.

نماینده  مردم  کاشمر،خلیل آباد  و بردسکن  درمجلس با بیان اینکه مواد اولیه  بسیاری از  محصولات  در آرد نهفته است  بنابراین نرخ آرد باید  با یارانه  به نحو کارشناسانه  ای تعیین شود،ادامه داد:دولت و حاکمیت با درنظر گرفتن یارانه  برای نان نرخ این کالای مهم  را به نوعی تعیین کند که تمام افراد جامعه قدرت خرید بهینه  را  در این عرصه داشته باشند.

 عضوکمیسیون بهداشت  ودرمان مجلس، یادآورشد:موضوع  نان قیمت بلیط هواپیما نیست که اختصاص  به برخی اقشار داشته باشد بلکه کالایی  است که باید در دسترس تمامی افرادی جامعه قرار بگیرد./

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*