تولید 22 نوع آرد تخصصی در کارخانه آرد سرچشمه

 

سیدمحمدرضا هاشمی حسینی گفت: با اضافه شدن خط تولید واحد فرآوری آرد به کارخانه آرد سرچشمه قرار است 22 نوع آرد تخصصی برای مصارف مختلف تولید شود. مدیرعامل کارخانه آرد سرچشمه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نگاه هستی بیان کرد: کارخانه آرد سرچشمه شاهرود از سال 1361 تا کنون فعالیت داشته و واحد فرآوری آرد هم‌زمان با هفته دولت از روز شنبه 6 شهریورماه سال جاری به خط تولید این کارخانه اضافه شده است.

وی افزود: در این واحد چهار نوع گندم مختلف به صورت جداگانه آسیاب می‌شوند و سپس هر 30 دقیقه یک بار به صورت اتوماتیک از محصول تولیدی نمونه‌برداری انجام می‌گیرد. در نهایت نمونه به آزمایشگاه رئولوژی کارخانه فرستاده شده و در بخش آزمایشگاه مشخص می‌شود که چند درصد از آردها با چه میزانی باید برای مصارف مختلف اختلاط شوند و همچنین برای مصارف مختلف از چه بهبوددهنده‌هایی باید استفاده گردد.
حسینی هاشمی ادامه داد: پس از طی شدن تمامی این مراحل زمانی که فرمول نوشته شد، اختلاط توسط سیستم یارانه‌ای انجام و بهبوددهنده‌ها به آرد اضافه می‌شود.
به گفته مدیرعامل کارخانه آرد سرچشمه طی راه‌اندازی طرح فرآوری آرد در این کارخانه 22 نوع محصول مختلف برای تولید مصارف تخصصی از جمله دونات، کراکر، کیک، بیسکوییت ویفر، نان تست، نان فانتزی و غیره تولید خواهد شد.
وی در خاتمه به رکود بازار صنایع آردبر اشاره کرد و گفت: متاسفانه رکودی که در حال حاضر بازار را احاطه کرده در بخش فروش محصولات کارخانه تاثیری منفی بر جای گذاشته است.

سیمین باقری

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*