برداشت گندم نوبرانه کشور در سرباز

برداشت گندم نوبرانه کشور در سرباز

گندم

مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کار برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در دشت «پیشین» شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش ایسنا، رضا نجفی افزود: امیدواریم درسال زراعی جاری از سطح زیرکشت ۶۸ هزار هکتار گندم در سیستان و بلوچستان بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم برداشت و ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاوزران استان خریداری شود.

وی افزود: کشت گندم در بیشتر شهرستان های سیستان و بلوچستان انجام می شود اما با توجه به شرایط و آب و هوای مناسب جنوب استان همواره نخستین برداشت این محصول کشاورزی در استان و حتی در کشور در شهرهای جنوبی این استان از جمله پیشین آغاز می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه بیان کرد: سهم عمده‌ای از اشتغال استان وابسته به بخش کشاورزی است.

نجفی خاطرنشان کرد: این استان رتبه نخست را در کشور در خصوص تولید محصولات گرمسیری به خود اختصاص داده است.

وی گفت: موز بیشترین میزان تولید محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان را دارد و سایر محصولات شامل انبه، چیکو، گواوا، کنار، نارگیل، تمبرهندی و پاپایا( خربزه درختی) در رده‌های بعدی قرار دارند.

نجفی بیان کرد: علاوه بر میوه‌های گرمسیری منحصر به فرد، مرکبات این استان شامل ترنج، پرتقال، گریپ فروت و نارنگی، انواع انار و میوه‌های جالیزی نیز از دیگر محصولاتی هستند که طعم آنها متفاوت از اقسامی است که در سایر نقاط کشور کشت می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شرایط آب و هوایی جنوب استان برای کشت محصولات گرمسیری بسیار مناسب است اظهار کرد: سالانه بیش از هفت هزار هکتار به کشت این محصولات اختصاص می یابد.

وی تصریح کرد: تنوع اقسام خرما از دیگر شگفتی‌های طبیعت این استان است، حدود 30 نوع خرما در منطقه بلوچستان کشت  می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سیستان و بلوچستان در تولید خرما مقام دوم  و در میزان تولید به ازای هر هکتار مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: بیش از 50 هزار هکتار از باغات استان به نخلیات خرما اختصاص دارد

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*