رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی: تولید گندم در آذربایجان غربی ۶۱۴ هزار تن پیش‌بینی شد

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

تولید گندم در آذربایجان غربی ۶۱۴ هزار تن پیش‌بینی شد

 

گندم

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه شرایط آب و هوایی استان و کاهش بارندگی‌ها پیش‌بینی می‌شود ۶۱۴ هزار تن گندم در آذربایجان غربی تولید شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازارومیه، اسمعیل کریم‌زاده ظهر امروز در نشست ستاد برنامه‌ریزی مبارزه با آفت سن غلات که با حضور جمعی از مسئولان این سازمان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌های سال زراعی 95-96 در استان پیش‌بینی می‌شود 614 هزار تن در استان گندم تولید شود.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال 361 هزار و 990 هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم رفت که 93 هزار و 950 هکتار آن به صورت آبی و 268 هزار و 40 هکتار دیگر به صورت دیمی بوده است.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در محصول گندم به خودکفایی برسیم افزود: آفت سن غلات یکی از مهمترین آفات کشاورزی است که سالانه هزاران تن محصول گندم در کشور را از بین می‌برد بنابراین مبارزه با این آفت یکی از اقدامات مهم برای کیفی سازی محصول گندم است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر سازمان جهاد کشاورزی استان در مبارزه با آفت سن عملکرد قابل قبولی داشته است و امید است امسال نیز در مهار آفت سن موفق عمل کنیم که تحقق این امر نیازمند همکاری استانداری و فرمانداری‌ها است.

کریم‌زاده خاطرنشان کرد: سال گذشته 280 میلیون تومان برای مبارزه با آفت سن در استان آذربایجان غربی هزینه صرف شد.

انتهای پیام/

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*