31 هزار پرونده تخلف واحدهای تجاری در خراسان رضوی

31 هزار پرونده تخلف واحدهای تجاری در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: افزون بر 31 هزار پرونده تخلف واحدهای صنفی و تجاری بازار به ارزش 470 میلیارد ریال طی 11 ماه گذشته امسال در این استان در تشکیل شده است.

علی با خرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تشکیل این تعداد پرونده در قالب اجرای 450 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تجاری صورت گرفت.
وی ادامه داد: این بازرسیها در چارچوب برنامه های اقتصاد مقاومتی و به منظور حمایت از تولیدات و تجارت قانونی و به دنبال اجرای طرحهای نظارتی نوروز 95، ماه مبارک رمضان، مسافرتهای تابستانی، آرد و نان، بازگشایی مدارس، دهه نخست محرم، دهه آخر صفر و شب چله در سطح خراسان رضوی انجام شد.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در این مدت هشت هزار و 700 مورد گشت مشترک بازرسی با سایر دستگاههای مرتبط در حوزه نظارت و بازرسی و شش هزار مورد گشت خودرویی و موتوری صورت گرفت.
وی افزود: علاوه بر این طی 11 ماه امسال 25 هزار مورد بازرسی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا انجام و طی آن 607 پرونده تخلف به ارزش 92 میلیارد ریال تشکیل شد.
باخرد ادامه داد: اقدامات مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه بطور متوسط 245 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
وی گفت: در این مدت افزون بر 17 هزار شکایت و گزارش مردمی به شکل تلفنی، کتبی و حضوری و نیز از طریق ناظران افتخاری دریافت شد. از مجموع سه هزار و 47 شکایت کتبی و حضوری 952 پرونده در مرحله رسیدگی منجر به رضایت شاکی و 14 میلیارد ریال به شاکیان بازگردانده شده است.
218 هزار و 678 واحد صنفی در خراسان رضوی فعالیت دارند. 48 درصد از این صنوف توزیعی هستند و فعالیت حدود 17 درصد از این تعداد تولیدی، 16 درصد خدماتی و بیش از 18 درصد خدمات فنی است. همچنین 513 اتحادیه صنفی در 28 شهرستان این استان شش میلیون نفری فعالیت می کنند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*