كیسه‌های پارچه‌ای جایگزین كیسه‌های پلاستیكی نگهداری نان می‌شود

کرمانشاه؛

کیسه‌های پلاستیکی نگهداری نان از سطح خبازی‌ها حذف و کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین آن می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ با امضاء تفاهم نامه ما بین شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 و اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه برای اولین بار در کشور و در استان کیسه‌های پلاستیکی نگهداری نان از سطح خبازی‌ها حذف و کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین آن می‌شود.

مظفر رحیمی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در نشست انعقاد تفاهم نامه جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای بجای کیسه‌های نایلونی، گفت: کیسه‌های پلاستیکی اثرات سوء مصرف دارند و 300 تا 400 سال نیز در طبیعت باقی‌اند و دیر تجزیه شده و بازیافت آنها نیز دشوار است.

رحیمی افزود: از معایب دیگر کیسه‌های پلاستیکی اینکه زمانی نان داغ بوده و داخل کیسه قرار می‌گیرد پلی اتیلن موجود در کیسه نایلونی با نان ترکیب شده که انواع بیماریها، سرطان‌ها و امراض گوارشی را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: کیسه‌های پلاستیکی باعث بدبو شدن نان نیز می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: نان از ابتدای کاشت گندم تا زمانی که برداشت شده با دشواری تولید می‌گردد و جایز نبوده که به درستی نگهداری نشود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور افزود: در تلاش هستیم طرح حذف کیسه‌های نایلونی در خبازیها را به طرحی ملی تبدیل کنیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: پس از خبازیها، در سایر صنوف نیز باید کیسه‌های پلاستیکی را حذف و از همان روند گذشته‌ها که برای خرید از پاکت‌های کاغذی استفاده شده را دوباره جایگزین پلاستیک کنند.

گفتنی است بر اساس طرح حذف کیسه‌های پلاستیکی، کیسه‌های پارچه‌ای در خبازیها توزیع می‌شوند تا مردم به دلخواه خود از این کیسه‌ها استفاده نمایند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*