مدیرکل غله کرمان: کرمان کمترین سرانه مصرف آرد را دارد/خرید 205 هزار تن گندم در کرمان

مدیرکل غله کرمان:

کرمان کمترین سرانه مصرف آرد را دارد/خرید 205 هزار تن گندم در کرمان

خبرگزاری فارس: کرمان کمترین سرانه مصرف آرد را دارد/خرید 205 هزار تن گندم در کرمان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: کرمان کمترین سرانه مصرف آرد در سطح کشور را دارد و کیفیت نان در این خطه افزایش یافته و به 79.6 رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجید بیگلری بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی اسناد امنیت غذایی استان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری اظهار داشت: طرح جامع نان سالم از خرداد ماه سال گذشته در استان کرمان وارد فاز اجرایی شد که حوزه گندم، آرد و نان را پوشش می‌دهد.

وی بیان داشت: طی 14 ماه گذشته افزایش بی‌سابقه تولید گندم را در استان کرمان داشته‌ایم و در سال جاری 205 هزار تن خرید گندم انجام شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان ادامه داد: درصد سن‌زدگی گندم در استان کرمان طی سال جاری نسبت به سال‌های گذشته با توجه به ارائه آموزش‌ها و انجام اقدامات مقابله‌ای کاهش یافته است.

بیگلری ابراز داشت: انجمن صنفی آرد استان کرمان را احیا کرده‌ایم و برای ایجاد فضای رقابت در بین کارخانه‌های آردسازی نیز اقداماتی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای خبازان استان کرمان در دستور کار قرار دارد، زیرا مهارت نقش مهمی در کیفیت نان ایفا می‌کند.

بیگلری افزود: ارائه 20 میلیون تومان تسهیلات، قیمت‌گذاری نان واحدهای آزادپز و تسهیل شرایط صادرات از جمله درخواست‌های ما است.

وی عنوان کرد: استان کرمان کمترین سرانه مصرف آرد را در سطح کشور را دارد و کیفیت نان در این خطه افزایش یافته و به 79.6 رسیده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*