خریداری 57 هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان استان اردبیل

اردبیل؛

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:‌امسال ۵۷ هزار تن دانه‌های روغنی توسط کشاورزان استان اردبیل برداشت و خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ عدیلسروی در همایش تجلیل از تولیدکنندگان برتر شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: تولیدکنندگان دشت مغان به ویژه شهرستان بیله‌سوار نقش موثری در توسعه محصولات کشاورزی به ویژه در امر خودکفایی گندم داشته‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیلگفت: برنامه‌های 10 ساله‌ای توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام گرفته است تا 70 درصد دانه‌های روغنی کشور توسط کشاورزان داخلی تولیدشود.

وی با اشاره به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی از طریق جهاد کشاورزی استان 45 هزار تن دانه های روغنی پیش‌بینی و تعیین شده بود، افزود: امسال 57 هزار تن دانه‌های روغنی توسط کشاورزان استان اردبیل برداشت و خریداری شده است.

سروی بیان کرد: از طرف جهاد کشاورزی، الگوی کشت برای 10 شهرستان تعریف شده است و در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در کنار تولید محصولات کشاورزی با ارزش افزوده حداکثری، بذر و نهادهای کشاورزی نیز به دیگر استانهای کشور نیز ارائه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افتتاح 39 پروژه تولیدی و عمرانی کشاورزی شامل صنایع تبدیلی و تکمیلی، بسته بندی و ستانداردسازی، امور دام و پرورش ماهیان، آب و خاک و آبیاری تحت فشار در این استان با اعتبار 700 میلیارد ریال به مناسبت گرامیداشت دهه فجر خبر داد و افزود: در هفته جهاد کشاورزی و هفته دولت امسال نیز 185 پروژه در حوزه جهاد کشاورزی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 950 میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی در مورد وضعیت تولید محصولات استراتژیک و مهم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: این استان در تولید بسیاری از محصولات استراتژیک و مهم رتبه یک تا هفت کشوری را دارد به ‌گونه‌ای که تعداد این محصولات شاخص و مهم بالغ بر 16 قلم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: در دو سال اخیر رشد محصولات کشاورزی در استان افزایش قابل چشمگیری داشته است و از 3 میلیون و 700 هزار تن محصولات کشاورزی به 4 میلیون و 500 هزار تن افزایش یافته است.

سروی با اشاره به اینکه امسال خودکفایی گندم را در کشور شاهد بودیم، گفت: به همت کشاورزان استان و به ویژه شهرستان بیله‌سوار در سال 92 حدود 150 هزار تن، در سال 93 حدود 220 هزار تن،در سال 94 نیز 540 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است و در سال 95 رکورد بیشترین برداشت گندم در استان شکسته شد و بیش از 602 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*