خرید تضمینی 70هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد

خرید تضمینی 70هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد

برداشت گندم در سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان خرید تضمینی گندم این استان 70هزار تن است.

به گزارش ایسنا، جعفر گوهرگانی در جمع خبرنگاران افزود: طی سال 92 میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان حدود 22 هزار تن بود که این میزان در سال زراعی 94-95 به بیش از 70هزار تن رسید.

وی بیان کرد: 66هزار و 700تن از این میزان گندم سیلویی و 10هزار و 347تن نیز گندم بذری است. هدف گذاری خرید این محصول زراعی برای سال 96 نیز 100هزار تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 100درصد نیاز مصرف آرد و گندم استان در خود استان تولید می‌شود.

گوهرگانی تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم دیم استان کهگیلویه و بویراحمد 82 هزار هکتار و آبی نیز 24 هزار هکتار است.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تولید، فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی استان مستعدی است و پتانسیل خوبی در این زمینه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی دولت تدبیر و امید گیاهان دارویی را در 124هکتار از ارضی زراعی استان توسعه داده ایم که 77هکتار دیگر در نقاط مختلف استان دست کاشت داریم و 2000هکتار از اراضی مرتعی نیز برای سال 95 در برنامه است.

گوهرگانی تاکید کرد: تا پایان سال 91 سطح گلخانه ای استان 24هکتار بود که این میزان طی سه سال اخیر به 45 هکتار رسید.

وی افزود: این نهاد در زمینه کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات هیچ محدودیتی طی سه سال اخیر نداشته است و هم اکنون بیش از 5000تن کود در انبارهای خود ذخیره داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال بیش از 15 هزارتن کود شیمیایی در مناطق مختلف استان توزیع می شود.

گوهرگانی اضافه کرد: برای هر منطقه محرومی که عاملیت توزیع کود شیمیایی و سموم دفع آفات وجود ندارد و نیاز به این عاملیت باشد، با مراجعه متقاضیان آماده ایجاد این عاملیت هستیم.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*