رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی: ۶۹۷ هزار تن گندم در استان آذربایجان‌ غربی تولید می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی:

۶۹۷ هزار تن گندم در استان آذربایجان‌ غربی تولید می‌شود

برداشت گندم

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه برنامه ابلاغی کشت گندم در سال زراعی ۹۵-۹۶ در استان در مجموع ۳۴۶ هزار هکتار بوده است گفت: در این برنامه تولید ۶۹۷ هزار تن گندم پیش‌بینی شده است.

اسمعیل کریم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه با اشاره به اینکه تاکنون میزان بذور اصلاح شده مصرفی استان آذربایجان‌غربی 17 هزار و 700 تن بوده است اظهار داشت: این میزان نسبت به سال گذشته دو هزار تن افزایش داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی گفت: در سال 95 میزان کود توزیع شده برای کشت گندم 36 هزار و 367 تن بود.

وی با بیان آخرین گزارش صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: در این باره سطح بیمه گندم آبی 11 هزار و 182 هکتار و گندم دیم 76 هزار و 970 هکتار و در مجموع 88 هزار و 152 هکتار بوده است

کریم‌زاده با اشاره به اینکه برنامه ابلاغی کشت گندم در سال زراعی 95-96 در مجموع 346 هزار هکتار بوده افزود: در این برنامه تولید 697 هزار تن پیش‌بینی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی بیان کرد: کشت گندم به موازات عقد قرارداد از تاریخ 25 شهریور امسال آغاز و در 10 آذر به پایان رسیده و سطح زیر کشت استان نیز 361 هزار و 990 هکتار بوده است.

وی تصریح کرد: در این رابطه پیش‌بینی تولید با توجه به وضعیت آب و هوایی و شرایط اقلیمی استان که با کاهش بارندگی‌ها و پراکش نامناسب همراه بود در حدود 632 هزار تن برآورد می‌شود.

کریم‌زاده سطوح کشت شده گندم آبی را 60 درصد و گندم دیم را 85 درصد عنوان کرد و گفت: در این زمینه 10 هزار هکتار نیز به صورت کشت مستقیم و دو هزار و 70 هکتار نیز با کمبینات کشت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه میزان بارندگی استان در سال زراعی جاری تا 10 آذر ماه به مقدار 63.6 میلی‌متر بوده است اظهار داشت: متاسفانه این رقم نسبت به سال گذشته 47 درصد و نسبت به بلند مدت 16 درصد کاهش داشته است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*