مبارزه جدی با آفت سن در هرمزگان/ نیاز به ۵۵ تن گندم در طول سال

مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی هرمزگان خبر داد؛

مبارزه جدی با آفت سن در هرمزگان/ نیاز به ۵۵ تن گندم در طول سال

بندرعباس – مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی هرمزگان گفت: مبارزه با آفت سن گندم در هرمزگان جدی گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان، پرویز ترابی زاده بیان داشت: گندم به عنوان محصول استراتژیک ومورد نیاز کشور ،تولید آن حائز اهمیت می باشد وبر همین اساس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مبارزه با آفت سن گندم با هدف تولید بیشتر را بطور جدی پیگری می کند.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : سطح زیر کشت گندم در هرمزگان ۱۲هزارو۵۰۰ هکتار است وپیش بینی می شود۴۳هزارو ۷۵۰تن محصول برداشت شود.

ترابی زاده افزود: سن غلات خطر ناک ترین آفت گندم است که می تواند هم بصورت کیفی و هم کمی بین ۴۰تا ۱۰۰درصد خسارت به محصول وارد کند.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل توسعه کشت کلزا ۵۰۰هکتار نسبت به سال قبل گندم کمتر کشت شده است گفت :شهرستان های  رودان ، میناب، حاجی آباد، بستک وپارسیان از مناطق عمده کشت گندم دراستان هستند.

ترابی زاده تاکید کرد: مبارزه با آفت سن گندم باید از مراحل کاشت ، داشت وبرداشت پیگیری وبا تغذیه مناسب ،گندم  بیشتری را تولید کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: سن گندم از مهمترین آفاتی است که باید با برنامه ریزی مناسب با آن مبارزه شود تا بتوانیم به اهدافمان که  همان خوداتکایی در تولید گندم است دست یابیم.

ترابی زاده عنوان کرد: پهنه بندی اراضی با هدف رصد بهتر آفات و مشکلات مزارع توسط یک کارشناس ناظر از دیگر برنامه ها است.

وی گفت: نیاز استان سالیانه به گندم حدود ۵۵هزار تن است.

ترابی زاده افزود: هرسال با برگزاری نشست ستاد مبارزه با سن گندم شیوه های مبارزه با آفت ،رصد وضعیت وسایل حمل ونقل، بررسی تجهیزات سمپاشی، بهره گیری از مشارکت مردمی، استفاده  شبکه مراقبت دولتی وخصوصی مورد بحث وتبادل نظر قرار می گیرد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*