معاون وزیر: اختصاص 10 میلیارد دلار به بخش آب در جهاد کشاورزی

معاون وزیر:

اختصاص 10 میلیارد دلار به بخش آب در جهاد کشاورزی

10 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به مهار آبها، ساخت سدها، بهره وری و تنظیم مصرف آب کشاورزی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خراسان رضوی خبرگزاری صداوسیما معاون وزیر جهاد کشاورزی دیشب در یادواره 122 شهید فصل زمستان سازمان جهاداختصاص 10 میلیارد دلار به بخش آب در جهاد کشاورزی کشاورزی خراسان رضویگفت:ازپارسال با اذن رهبر معظم انقلاب،این اعتبار به بخش آب کشاورزی اختصاص یافته است  که در حال هزینه شدن است.

علی مراد اکبری  افزود: آب چالش آینده جهان است و سیاستمداران معتقدنددر سالهای آتی جنگ بین کشورها به طور قطع به علت آب روی خواهد داد و این مساله اهمیت برنامه ریزی در حوزه آب را دوچندان می کند.

او با اشاره به مشکل کم آبی در کشور بویژه بخش کشاورزی گفت: در 12سال گذشته میزان منابع سطحی و زیرزمینی آب در کشور به شدت کاهش یافته است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی افزود: باید توسعه افقی را در کشور کنار گذاشت و به توسعه عمودی و بالا بردن میزان بهره وری فکر کرد به طوری که به ازای مصرف هر مترمکعب آب به دو یا دو ونیم کیلوگرم تولید دست یافت.

اکبری گفت: با توجه به توسعه عمومی در کشور می توان زمینه خوداتکایی در همه محصولات کشاورزی را افزایش داد و ایران را به عنوان صادرکننده محصولات کشاورزی در دنیا مطرح کرد.

اوافزود: پارسال با توجه به محدودیت های آبی، 14 و نیم میلیون تن گندم در کشور تولید و 11 و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان به قیمت کلی 150هزار میلیارد ریال خریداری شد که این ارقام خودکفایی و خوداتکایی کشور را در تولید گندم نشان می دهد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*