تولید 14 میلیون تن گندم در کشور

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: طی پنج سال گذشته 4.5 میلیون تن گندم با هزینه‌ای افزون‌بر 3 هزار و 800 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری ‌شده که این میزان در سال جاری به 14 میلیون تن افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یزدان سیف ظهر امروز در دومین همایش برنامه‌ریزی کشت پائیزه استان فارس که از 16 تا 19 ماه جاری در حال برگزاری است، طی سخنانی اظهار داشت: به‌روز کردن کشت مکانیزه گامی مؤثر در خودکفایی محصولات کشاورزی به‌ویژه تولید گندم است.

این مسؤول ادامه داد: برای به‌روز کردن فعالیت‌های کشاورزی سامانه 1559 در 22 استان راه‌اندازی شده و با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان هواشناسی صورت گرفته مقرر شده است که تمام اطلاعات جوی را به کشاورزان انتقال دهند.

وی خاطرنشان کرد: در این سامانه کشاورزان تمام اطلاعات مربوط به کشت و تولید را دریافت خواهند کرد و با اجرایی شدن آن، شاهد افزایش تولیدات کشاورزی با روش استاندارد هستیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور تصریح کرد: این شرکت برای اقتصادی کردن تولیدات کشاورزی با استفاده از کارشناسان گام‌های اساسی برداشته است.

سیف بیان داشت: در اختیار قرار دادن 38 نوع سم آفت‌ها و حشره‌کش به کشاورزان از دیگر فعالیت‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی است.

به گزارش فارس، در ادامه این همایش باشگاه کشاورزی شرکت خدمات حمایتی استان فارس نیز راه‌اندازی شد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*