معاون توسعه مدیریت استانداری اردبیل: وضعیت توزیع سهمیه آرد عشایری مورد بازبینی قرار می‌گیرد

معاون توسعه مدیریت استانداری اردبیل:

وضعیت توزیع سهمیه آرد عشایری مورد بازبینی قرار می‌گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری اردبیل گفت: توزیع سهم آرد عشایری با تشکیل جلسه ویژه، با محوریت رسیدگی به وضعیت سهمیه آرد عشایری مورد بازبینی و گفت‌وگو قرار گرفت.

اقبال عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: جلسه شورای آرد و نان استان به ریاست معاون فرهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با هدف رسیدگی به وضعیت سهمیه آرد عشایری تشکیل شد و سهمیه آرد اختصاص داده شده به عشایر مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفت.

وی افزود: سهمیه آرد اختصاص داده شده به عشایر مازاد بر سهمیه شهرستان‌های مختلف استان است و به دلیل ییلاق و قشلاق و مصرف زیاد عشایر نسبت به سایر قشرها این سهمیه علاوه بر لحاظ بر اساس سرانه جمعیت شهرستان، بیشتر از سهمیه شهرستان‌ها نیز به این قشر آرد در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل تصریح کرد: برای هر نفر عشایر 4.5 کیلو سهمیه آرد در نظر گرفته شده است که از لحاظ کمیت و کیفیت توزیع توسط دستگاه‌های نظارتی ایرادات و مشکلاتی مطرح می‌شد که در جلسه برگزار شده با موضوع شورای آرد و نان این مباحث به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت.

‌عباسی با بیان این که در آمار مهاجرت عشایر اشکالات و ایراداتی مطرح می‌شد افزود: بایستی آمار ارائه شده مجددا مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود آمار اعلام شده تا چه اندازه صحیح و به دور از اشکال است و در بحث سهمیه عشایر نیز این مسئله با دقت زیر نظر قرار گرفته شود که آیا در شهرستان محل سکونت سهمیه مذکور اعلان و لحاظ  شود و یا جداگانه در ییلاق و قشلاق هم سهمیه مجدد لحاظ شود.

‌وی از نبود نقدینگی توسط برخی از تعاونی‌های عشایری خبر داد و افزود: برخی از  تعاونی‌های عشایری بعد از آن که سهمیه آرد را برای توزیع در اختیار می‌گیرند به علت همراه نداشتن پول نقد نمی‌توانند خود سهمیه آرد را دریافت کنند و به این علت  پرداخت هزینه برای دریافت سهمیه توسط کارخانه‌ها انجام می‌شود و بعد از آن که هزینه مربوطه توسط کارخانه‌ها پرداخت شد، سهمیه مذکور در این کارخانه‌ها انبار شده و تعاونی‌های عشایری از طریق کارخانجات آرد را دریافت می‌کنند و این مسئله باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل عنوان کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد که  گروه بازرسی متشکل از دفتر امور اقتصادی استانداری، نماینده فرمانداری شهرستان، نماینده صنعت و معدن، نماینده غله و نماینده امور عشایری در هر شهرستان موضوع را با حضور در این محل‌ها به شکل مستقیم بررسی کرده  و با لحاظ کردن آمار جمعیتی عشایر بر اساس آخرین سرشماری، سهمیه آرد عشایر را مشخص نمایند و اگر تعاونی‌ها هزینه لازم را نداشتند با همکاری تعاون روستایی هزینه را پرداخت کرده و سایر مسائل جانبی را نیز بررسی کنند تا در جلسات بعدی در مورد کیفیت آرد عشایری نیز تصمیم نهایی گرفته شده و ابلاغ شود.

عباسی از کیفیت خوب وضعیت پخت نان در اردبیل خبر داد و افزود: وضعیت توزیع و کیفیت نان در شهرستان‌های استان به علت وجود تعداد زیادی از واحدهای نانوایی آزادپز و ایجاد فضای رقابتی خوب است و این فضای رقابتی باعث افزایش کیفیت نان و رضایت‌مندی مردم گردیده است.

وی یادآور شد: در بعضی از کارخانجات مباحث کیفیت آرد باید به صورت موردی بازرسی شده و از آنها نمونه و آزمایش گرفته شود تا نظر کارشناسی در مورد کیفیت و وضعیت آرد کارخانجات را جویا شویم و در فرصت بعدی با دستور کار قرارگرفتن در جلسه، تصمیم‌گیری نهایی درباره این موضوعات انجام شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*