فرماندار زیرکوه خبر داد: زيرکوه از واردات گندم بي نياز شد

فرماندار زیرکوه خبر داد:
زيرکوه از واردات گندم بي نياز شد
خبرگزاری شبستان: فرماندار زیرکوه با بیان اینکه امسال از واردات گندم به زیرکوه بی نیاز شدیم، گفت: بیش از ۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز، از کشاورزان زیرکوه خریداری کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الله خانزاده امروز (3 بهمن) در دیدار مردم زیرکوه با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مصلی نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: شهرستان زیرکوه جدیدالتاسیس و مرزی است.

وی با بیان اینکه زیرکوه با 45 هزار نفر جمعیت بیشترین مرز مشترک با افغانستان را دارد، گفت: زیرکوه امن ترین شهرستان و مرز را در کشور دارا است؛ در هیچ برهه ای از تاریخ در این منطقه شاهد هیچ حادثه اي نبوده ایم.

فرماندار زیرکوه با اشاره به اینکه این شهرستان بیش از 120 شهید و 300 جانباز و آزاده دارد، ادامه داد: این تعداد شهدا و جانبازان گواه ولایتمداری و در صحنه بودن مردم این منطقه است.

خانزاده با توجه به اینکه زیرکوه علی رغم محرومیت‌ها و خشکسالی‌ها؛ قابلیت و استعدادهای خوبی دارد، بیان داشت: زیرکوه در تولید برخی از محصولات مهم و ارزآور از جمله زرشک، زعفران، پسته، عناب و انگور در منطقه حرف اول را می زند.

وی به حوزه معدن شهرستان زیرکوه اشاره کرد و افزود: در حوزه معدن این منطقه قابلیت‌های خوبی وجود دارد اما متاسفانه مغفول مانده است و به آن توجهی از طرف مسئولین نشده است.

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه در زیرکوه علی رغم مشکلات اعتباری و بودجه ای شاهد عمران و آبادانی در روستاهای این منطقه بوده ایم گفت: طی 2 سال گذشته 275 پروژه بالغ بر 95 میلیارد تومان ایجاد و به بهره برداری رسید که مهمترین پروژه‌ها مربوط به حوزه کشاورزی بوده است.

خانزاده با اشاره به اینکه 80 درصد از مردم زیرکوه در زمینه کشاورزی فعالیت دارند، افزود: علی رغم همه کمبودها در چارچوب اقتصاد مقاومتی امسال از واردات گندم به زیرکوه بی نیاز شدیم و بیش از 3 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان زیرکوه خریداری کردیم.

وی در ادامه با توجه به اینکه مهم ترین مشکل این منطقه اشتغال و بیکاری جوانان است، خاطرنشان کرد: اگر این مشکل برطرف نشود شاهد خالی شدن مناطق مرزی از سکنه خواهیم بود و باید همه کارآفرینان به کمک دولت بیایند تا این مشکل برطرف شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*