فعالیت کارخانه های آرد سازی استان کردستان با چهل درصد ظرفیت

فعالیت کارخانه های آرد سازی استان کردستان با چهل درصد ظرفیت

کارخانه های آرد سازی استان کردستان تنها با چهل درصد ظرفیت فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کردستان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در بازدید از کارخانه آرد سقز با بیان این مطلب، گفت: در حال حاضر به دلیل فرسوده بودن امکانات، فقط از 40 درصد کارخانه های آرد سازی استان برای تولید آرد استفاده می شود و 60 درصد ظرفیت این کارخانه ها خالی است.

محمد دره وزمی در سقز افزود: کارخانه های آرد سازی استان کردستان برای صادرات، رقابت با دیگر کارخانه های آرد سازی و افزایش کیفیت تولیدات، نیاز به نوسازی دارند.

وی گفت: استان کردستان دارای هشت کارخانه آرد سازی است که در شهرهای سنندج، سقز، کامیاران، بانه، سروآباد، دیواندره و قروه فعالیت می کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان پس از بازدید از  کارخانه آرد سازی سهند سقز گفت: این کارخانه با بهره گیری از مدرن ترین و پیشرفته ترین فناوری روز در ماشین آلات خود، هم کیفیت آرد تولیدی را افزایش داده و هم در آینده نزدیک می تواند آرد به کشورهای همسایه از جمله عراق صادر کند.

دره وزمی گفت: کارخانه آر سازی سهند سقز با سرمایه گذاری 120 میلیارد و 600 میلیون ریالی بخش خصوصی در روستای ‘قیسلون’ سقز احداث شده است.

وی افزود: این کارخانه سالانه هشت هزار تُن آرد بیسکویت، کیک و کلوچه، هفت هزار تُن آرد ستاره (دو صفر) و 35 هزار تُن آرد سبوس گرفته شده از هفت تا 25 درصد تولید می کند.

این کارخانه در مساحت 13 هزار و 450 مترمربع ساخته شده و برای 25 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*