بیشترین خرید گندم با ۹۶ هزار تن در بیجار بوده است

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: بیشترین خرید گندم مربوط به بیجار با ۹۶ هزار تن و کمترین در سروآباد با ۸۳ تن بوده است.

برداشت گندم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جمال صالحی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان گفت: بیشترین خرید گندم مربوط به شهرستان بیجار با ۹۶ هزار تن و کمترین خرید مربوط به سروآباد با ۸۳ تن بوده است.

او به میزان خرید گندم به تفکیک از شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: قروه با ۶۶ هزار تن، سقز ۶۲ هزار تن، دهگلان ۵۱ هزار تن، کامیاران با ۳۱ هزار تن، دیواندره ۲۰ هزار تن، سنندج ۴ هزار تن و مریوان ۵۴۰ تن بوده است.

صالحی افزود: ۹۰ مرکز در استان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری می‌کنند که از این تعداد ۶۸ مرکز مربوط به تعاون روستایی و مابقی سیلو‌های بخش دولتی و خصوصی است.

اوبا بیان اینکه نرخ پایه خرید تضمینی گندم در سال جاری به ازای هر یک کیلوگرم دو هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است، بیان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه در سال ما قبل آن که یک هزار و ۷۰۰ تومان بود ۴۷ درصد رشد داشته است.

صالحی تأکید کرد: آهنگ خرید روزانه گندم در حال حاضر ۲۲ هزار تن است که انتظار داریم در روز‌های آینده این میزان چندین برابر شود.

او یادآور شد: تاریخ آخرین چک لیست پرداخت نشده در بانک کشاورزی استان، ۲۱ تیر بوده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان گفت: مبالغ پرداخت شده به کشاورزان تا ۲۰ تیر ۱۴۵ میلیارد تومان بوده است.

صالحی اظهار امیدواری کرد: در هفته جاری مبالغ جدید به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*