بیش از ۶۸ هزار تن گندم در جنوب‌شرق تهران خریداری شد

بیش از ۶۸ هزار تن گندم در جنوب‌شرق تهران خریداری شد

تهران- ایرنا- رئیس اداره سیلو و غله جنوب شرق تهران گفت: با پایان یافتن عملیات برداشت محصول گندم در اراضی کشاورزی، ۶۸ هزار و ۳۶۴ تن محصول از کشاورزان این بخش از استان تهران خریداری شد.

محمد گلدستانی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال زراعی جاری کشاورزان شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت ۶۸ هزار و ۳۶۴ تن گندم مازاد بر نیاز خود را به چهار مرکز خرید دولتی مستقر در ورامین پاکدشت تحویل دادند که این میزان خرید، ۱۵ هزار تن بیش از سال زراعی گذشته است.

وی افزود: سال گذشته کشاورزان جنوب‌شرق تهران ۵۳ هزا رو ۶۱۷ تن گندم مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید دولتی تحویل داده بودند.

این مقام استانی، ‌ با اشاره به این که قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم از سوی دولت ۲۵ هزار ریال تعیین شده است، گفت: قیمت‌گذاری مناسب خرید تضمینی گندم از سوی دولت باعث شد که امسال کشاورزان نسبت به تحویل محصول خود به مراکز دولتی ترغیب شوند.

گلدستانی قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی گذشته را به ازاء هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال اعلام کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر گندم، کشاورزان شرق استان تهران تاکنون ۲ هزار و ۱۰۳ تن و ۶۳۰ کیلوگرم محصول کلزای خود را به قیمت هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۰ ریال به سیلو ورامین به عنوان تنها مرکز خرید تضمینی این گیاه روغنی تحویل دادند که این میزان نسبت به سال گذشته، از رشد ۸۰ درصدی برخوردار شده است.

رئیس اداره سیلو و غله ورامین گفت: سال گذشته هزار و ۲۶۵ تن کلزا توسط کشاورزان شرق استان تهران شامل ورامین، پیشوا، پاکدشت، قرچک، دماوند، فیروزکوه و پردیس به سیلو ورامین تحویل شده بود.

وی افزود: تاکنون ۹۸ درصد از مطالبات گندم‌کاران و بخش زیادی از مطالبات کلزاکارانی که محصول خود را به مراکز خرید دولتی تحویل داده بودند تسویه شده و مابقی مطالبات در اسرع وقت پرداخت می‌شود.

گلدستانی گفت: با توجه به اینکه  تمام سامانه‌های بخش خصوصی و کارخانه های آرد،  برای خرید تضمینی گندم بسته شده، سیلو ورامین آماده است تا پایان شهریورماه امسال، گندم آن دسته از کشاورزانی که تا کنون نسبت به تحویل گندم خود اقدام نکرده‌اند را دریافت و هزینه آن را به نرخ دولتی پرداخت کند.
بیش از ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب‌شرق تهران امسال به زیر کشت گندم رفت.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*