خرید بیش از ۲۰۰ هزارتن گندم کشاورزان کرمانی

مدیر کل غله استان کرمان گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۰۰ هزارتن گندم تولیدی از کشاورزان استان خریداری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،بیگلری، مدیر کل غله استان کرمان پیش از ظهر امروز در نشست ساماندهی گندم و آردو نان گفت: با شروع خرید تضمینی گندم در جنوب استان تا کنون ۷۸ هزار تن گندم در این مناطق خریداری شده است

او افزود:. امسال ۲۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری خواهد شد و از این میزان ۱۱۰ هزار تن مربوط به جنوب و مابقی مربوط به شمال استان است.

مدیر کل غله استان قیمت خرید تضمینی هرکیلوگندم درم را ۲ هزار و ۷۰۰ تومان و هرکیلو گندم معمولی را ۲ هزار و پانصد تومان اعلام کرد.

فدایی استاندارکرمان هم دراین نشست با بیان اینکه طرح جامع آرد ونان استان تهیه شده است گفت:دستگاه‌های عضو این طرح باید به صورت دقیق به وظایف خود در مورد تهیه نان سالم برای مردم اقدام کنند.

او بازدید‌های دوره‌ای و سرزده از نانوایی‌ها و انبار‌های آن‌ها را ضروری دانست و افزود: مردم با اعتمادی که به دستگاه‌های بهداشتی و نظارتی دارندنان مصرف می‌کنند و باید این اعتماد بیشتر شود.

استاندار کرمان صدورهرگونه مجوز در حوزه آرد ونان را منوط به هماهنگی با اداره کل غله استان دانست و اظهارکرد: روند خرید تضمینی گندم در جنوب استان باید به گونه‌ای باشد که کشاورزان این مناطق با مشکل حمل گندم مواجه نباشند.

مدیر کل غله استان ساماندهی آرد تولیدی استان بر اساس شاخص‌های استاندارد ۱۰۳، برگزاری جلسه کارشناسی با حضور دستگاه‌های متولی برای افزایش سبوس آرد مصرفی استان، انتقال هرنوع گندم از استان به سایر استان‌ها فقط با مجوز اداره کل غله، و تخصیص سهمیه آرد و حمایت از واحد‌های بسته بندی نان بهداشتی در استان را از مهمترین مصوبات نشست امروز عنوان کرد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*