رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد: هدفگذاری تولید ۵۰۰ هزار تن گندم در استان زنجان

 

هدفگذاری تولید ۵۰۰ هزار تن گندم در استان زنجان

زنجان- رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: پیش بینی می‌شود ۴۳۰ هزار تن گندم در استان زنجان تولید شود ولی اگر بارش‌ها مناسب باشد هدف گذاری ما بیش از ۵۰۰ هزار تن است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تاراسی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران که در محل استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از موانع تولید گندم در استان طبق سنوات گذشته فعالیت سن گندم است، گفت: سال گذشته در ۱۰۶ هزار هکتار از اراضی اقدام به کنترل مبارزه با سن گندم شد که هدف گذاری امسال کنترل ۲۰ هزار هکتار سن مادر و ۱۱۵ هزار هکتار نیز پوره است.

تاراسی با بیان این‌که سم مورد نیاز، تأمین و در اختیار کشاورزان قرارگرفته است، یادآور شد: با توجه به نقش نان در امنیت غذایی امیدواریم بااقدامات صورت کرفته شاهد تولید گندم با کیفیت باشیم.

وی با بیان اینکه کانون یابی‌های ملخ در طارم از نیمه دوم اسفند آغاز شده است، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در ۱۴ هزار هکتار از اراضی و مراتع شهرستان طارم با هماهنگی استان قزوین و گیلان این آفت کنترل می‌شود که اکیپ‌ها در حال فعالیت بوده و کانون‌ها را شناسایی می‌کنند.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه با بیان این‌که در سال جاری پراکنش مناسب بارش، دما و کشت به موقع کشاورزان، گفت: حدود ۳۰۸ هزار سطح ابلاغ کشت گندم زنجان بود که ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرد.

تاراسی افزود: ۱۸ هزار هکتار از ارضی به زیر کشت گندم آبی و ۲۹۱ هزار هکتار دیم است که به برکت نزولات الهی سطح سبز مزارع استان نیز ۱۰۰ درصد تحقق پیداکرده است.

وی با بیان اینکه در صورت تداوم بارش‌ها، رکورد تولید گندم در چند سال اخیر در استان شکسته خواهد شد، گفت: پیش بینی می‌شود ۴۳۰ هزار تن گندم در استان زنجان شود ولی اگر بارش‌ها مناسب باشد هدف گذاری ما تولید بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*