مبارزه با علف‌های هرز در کشتزارهای گندم استان تهران

مبارزه با علف‌های هرز در کشتزارهای گندم استان تهران

تهران – ایرنا – رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد: طرح مبارزه با علف های هرز به منظور جلوگیری از هرگونه آفات و بیماری در کشتزارهای گندم این استان آغاز شده‌است.

«کریم ذوالفقاری» روز جمعه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مرحله داشت مزارع گندم استان تهران است که برنامه‌های مبارزه‌ای در این زمینه آغاز شده است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با راه اندازی تیم های شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی، مشتمل بر کارشناسان جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی امر پایش عوامل خسارت‌زا، آموزش و اطلاع‌رسانی زمان و نحوه مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در محصولات گندم و جو را به اجرا گذاشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: بیش از ۳۸ هزار هکتار از مزارع استان، مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز انجام شده و با توجه به اینکه علف‌های هرز در رقابت با محصول اصلی در جذب آب و عناصر غذایی است، به‌طور بالقوه می‌تواند خسارت وارد کند.

به گفته وی، با وجود شرایط سخت موجود و شیوع ویروس کرونا کارشناسان حفظ نباتات در سراسر استان با رعایت کلیه نکات ایمنی، حفظ سلامت خود همچنان مشغول کار بوده و بصورت کشیک در ایام تعطیل پایش مزارع را انجام می‌دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در روزهای آغازین سال نو و تعطیلات نوروز نیز کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی همگام با کارشناسان شبکه مراقبت مزارع را از لحاظ آفات، بیماری ها و علف هرز پایش و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، راهکار مناسب به کشاورزان و بهره برداران ارائه کردند.

ذوالفقاری با اشاره به شرایط جوی و نزولات آسمانی نیز در استان تهران گفت: کارشناسان، مراکز جهاد کشاورزی و شبکه مراقبت با تمام توان ضمن اطلاع رسانی به کشاورزان از مزارع بازدید و سرکشی می کنند تا در پایان سال زراعی جاری شاهد برداشت محصول با کیفیت و راندمان بالا باشیم.

استان تهران ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*