عباس کشاورز: افزایش ۶ درصدی سطح زیرکشت گندم در کشور

کشاورز:
افزایش ۶ درصدی سطح زیرکشت گندم در کشور
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال سطح زیرکشت گندم در کشور به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار افزایش می یابد که شاهد رشد۶ درصدی سطح زیر کشت این محصول در کشور نسبت به سال های گذشته هستیم.

«عباس کشاورز» در حاشیه بازدید از مزارع کشاورزی شهرستان دهلران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم برداشت شود که مقدار ۱۱ میلیون تن به مراکز خرید تحویل خواهد شد.

 

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: ارزش محصول تولیدی گندم در کشور سالانه بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است.

 

کشاورز به ۲۴۰ هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا در کشور هم اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود از این سطح زیرکشت،  ۴۶۰ هزار تن دانه کلزا تولید شود که ارزش محصول کلزا در کشور سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال است.

 

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نقش استان ایلام در تولید انواع محصولات کشاورزی و به ویژه دانه روغنی کلزا، افزود: احداث کارخانه روغن کشی در جنوب غرب کشور یکی از نیازهای منطقه است و اگر توجیه اقتصادی باشد از احداث این کارخانه حمایت می کنیم.

 

کشاورز افزود: تولید کلزا در استان ایلام با توجه به مساحت سطح زیر کشت، قابل قبول است، سهم کشت کلزا نسبت به غله در استان ایلام یک عدد آرمانی است و انتظار داریم همه مناطق کشور به این درصد برسند.

 

گفتنی است، در این بازدید «حیدر نعمتی» معاون امور اقتصادی استاندار ایلام، «سید محمد تراب میری»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و «مجید عسگری» فرماندار دهلران، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی را همراهی کردند.

پایان پیام/

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*