توزیع بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ تن بذر و کود شیمیایی در شهرستان مهاباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی و بذور اصلاح شده گندم در این شهرستان تامین و توزیع شد.

ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: در طول ۱۰ ماهه امسال تامین و توزیع انواع کود شیمیایی به میزان ۴ هزار و ۶۰۰ تن و توزیع انواع بذور اصلاح شده گندم به میزان ۱ هزار و ۲۰۷ تن به کشاورزان، در شهرستان مهاباد انجام شده است.

او با بیان اینکه مبارزه با آفات و بیماری محصولات کشاورزی به طرق مختلف انجام می‌شود، افزود: به ممظور بهره وری تولید محصولات در مزارع این شهرستان انواع کود‌های شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایمانیان از ریزش سن مادری در بیش از ۲۰ هزار هکتار از مزارع خبر داد و گفت: کشاورزان باید به دوره ماندگاری و شرایط آب و هوایی سموم هنگام سمپاشی اهمیت دهند.

او با اعلام اینکه بذر‌ها و کود‌های شیمیایی در سطح زیر کشت بیش از ۴۶ هزار و ۷۰۰ هکتار بوده است تصریح کرد: این تعداد سطح زیر کشت ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار آبی و ۴۳ هزار هکتار دیم بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد از کشاورزان خواست از سمپاشی بی رویه پرهیز کنند و رعایت زمان اصولی مبارزه با آفات در سم پاشی اهمیت دهند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*