پیش بینی برداشت ۱۴ میلیون تن گندم در کشور

پیش بینی برداشت ۱۴ میلیون تن گندم در کشور

ایلام- ایرنا- مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری افزون بر ۱۴ میلیون تن گندم از کشاورزان سراسر کشور خریداری شود.

اسماعیل اسفندیار پور روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مزارع گندم شهرستان دهلران به خبرنگار ایرنا گفت: طرح افزایش ضریب خوداتکایی گندم در حال اجراست و امسال برای کاشت ۶ میلیون هکتار شامل ۲ میلیون هکتار گندم آبی و چهار میلیون هکتار گندم دیم برنامه ریزی شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار اخذ شده در سراسر کشور یک میلیون و ۹۷۰ هزار هکتار زمین برای گندم آبی و چهار میلیون و ۳۰ هزار هکتار نیز به منظور کشت گندم دیم وجود دارد که از برنامه کشت فراتر رفته و این نویدبخش برداشت خوب گندم خواهد بود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به بارش های خوب از اول سال تاکنون افزود: حجم بارندگی ها از دوره بلند مدت نزدیک به ۲۰ درصد بیشتر است و نوید سال خوب در تولید گندم برای کشور خواهد بود.
اسفندیار پور با تاکید بر اینکه اگر سایر شرایط بازرگانی فراهم شود، خوشبین به تامین تمام گندم مورد نیاز در داخل کشور هستیم، یادآور شد: در بازدیدها از مزارع وضعیت کیفی آنها را از نظر رشد و نمو گیاه و عوامل خسارت زا که در مراحل مختلف ممکن به گیاه صدمه بزند با نگاه پیش آگاهی اشراف کامل داریم.
وی با اشاره به مشاهده زنگ زرد در بعضی از مزارع و سم پاشی آنها افزود: عوامل خسارت زا تحت کنترل و نظارت هستند و دستور العمل های فنی در این زمینه در اختیار استان هاست و در صورت مشاهد کوچکترین آلودگی یا خطری راه های مقابله وجود دارد و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*