سامانه فروش آرد در خراسان رضوي فعال شد

مشهد- ايرنا- مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني خراسان رضوي از فعال شدن و ثبت نام واحدهاي مصرف كننده آرد در ‘سامانه جامع فروش آرد صنف و صنعت و آزادپزها’ در اين استان خبر داد.

حميدرضا نوري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ‘سامانه فروش آرد 9 هزار ريالي’ مورد صنف، صنعت و آزادپز با هدف نظارت بر مصرف صحيح، شفافيت در توزيع، رعايت حقوق شهروندي و رقابت پذيري از ابتداي دي ماه در خراسان رضوي و همزمان با سراسر كشور آغاز بكار كرده است.
وي ادامه داد: در اين چارچوب تاكنون هزار و 660 واحد نانوايي آزادپز و 540 واحد صنف و صنعت در سامانه فروش آرد 9 هزار ريالي ثبت نام شده اند.
مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني خراسان رضوي با اشاره به اهميت محصولات گندم ، آرد و نان در سبد غذايي خانوار، تامين امنيت اين ماده غذايي پايش، بررسي، نظارت بر توزيع گندم و آرد را با بهره گيري از اين سامانه لازم و ضروري دانست.
وي تحقق دولت الكترونيك را از ديگر مزاياي برخورداري و استفاده از سامانه فروش آرد 9 هزار ريالي ذكر و بيان كرد: با آغاز روند خريد گندم و آرد مصارف صنف و صنعت و نيز نانواييهاي آزادپز با سهولت و حذف برخي مراجعات اداري همراه شده است.
نوري تاكيد كرد: افزايش نظارت و كنترل ميزان خريد و مصرف آرد از سوي واحدهاي نانوايي و صنوف مختلف و نيز ايجاد رقابت سالم در توليد آرد باكيفيت ديگر مزاياي بكارگيري سامانه فروش آرد هستند. بر اين اساس همه صاحبان صنوف و صنايع آردبر مي توانند در بازه زماني مشخص نسبت به خريد آرد مورد نياز خود از هر كارخانه دلخواه از سراسر استان اقدام نمايند.
وي افزود: با ثبت نام كامل واحدهاي خريدار آرد همچنين از برخي سوءاستفاده ها و كاربرد آرد خريداري شده در زمينه هاي ديگر جلوگيري مي شود.
مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني خراسان رضوي ادامه داد: همچنين با توجه به سياستهاي حمايتي شركت بازرگاني دولتي ايران در راستاي ترويج نانهاي صنعتي تعدادي از واحدهاي نان صنعتي استان نيز در اين سامانه ثبت مشخصات نموده اند.
وي گفت: هيچگونه اعمال نظر و تغييري در ميزان سهميه و آرد مورد نياز متقاضيان در اين سامانه اعمال نخواهد شد و تنها ميزان خريد آرد و مراحل خريد و تحويل آن از كارخانجات آرد مورد نظر از طريق سامانه صورت مي گيرد.
نوري افزود: بهره گيري از سامانه جامع فروش آرد صنف و صنعت و آزادپزها تنها با افتتاح حساب در بانك سپه و همچنين ثبت نام مصرف كنندگان و توليدكنندگان در سامانه به آدرس اينترنتي https://eflour.ir امكانپذير است.
افزون بر پنج هزار واحد نانوايي در سطح خراسان رضوي فعاليت دارند. دو هزار و 500 واحد از اين تعداد در مشهد مستقر هستند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*