کنترل علف‌های هرز در ۱۹۰۰ هکتار از مزارع گندم شبستر

کنترل علف‌های هرز در ۱۹۰۰ هکتار از مزارع گندم شبستر

تبریز – ایرنا – سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شبستر گفت: کنترل شیمیایی علف های هرز در بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع گندم این شهرستان انجام شد.

محمد پرتوی روز سه شنبه در بازدید از مزارع گندم اظهار کرد: اطلاعیه های فنی با پیش آگاهی برای تمام آفات گیاهی و کلیدی و چگونگی مبارزه با آن برای زارعان به صورت پیامکی و به صورت بروشورهای اطلاعیه فنی ارسال شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این راستا حدود ۱۵۰۰ هکتار سن گندم رصد و پایش شده است .

پرتوی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با آفات گیاهی به خصوص سمپاشی ملخ در اراضی دشت تسوج به مساحت ۹۰۰ هکتار و ردیابی و تله گذاری آفت قرنطینه ای مگس میوه مدیترانه ای و رصد هفتگی آنها در ۳۲ مورد در ۲۰۰ هکتار باغات هسته دار انجام شده است .

سرپرست جهادکشاورزی شهرستان شبستر گفت: همچنین در مراحل کاشت کلزا ۳۱۰ هکتار نظارت مستمر و دائمی با همکاری واحد حفظ نباتات مدیریت شهرستان انجام شده است .

وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با موش صحرایی به وسعت ۱۵۰۰ هکتار طعمه مسموم فسفر دو زنگ در بین کشاورزان توزیع و در مورد بذور خودمصرفی گندم به مقدار ۷۳۰ تن و مقدار ۴۵ تن جو انجام شده است .

کل اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است که ۴۴۰ هزار هکتار آن در حوضه دریاچه ارومیه قرار دارد و از این سطح ۲۵۰ هزار هکتار جزو اراضی آبی است که ۷۴ هکتار آن به باغات اختصاص دارد.

آذربایجان شرقی سالیانه نزدیک به ۵ میلیون تن تولیدات کشاورزی دارد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*