۷۲ هزار هکتار از اراضی بوکان به کشت گندم اختصاص یافت

۷۲ هزار هکتار از اراضی بوکان به کشت گندم اختصاص یافت

مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره جهاد کشاورزی بوکان گفت: طی سال زراعی جاری ۷۲ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص پیدا کرد که ۹ هزار هکتار آن به صورت آبی و بقیه به صورت دیم کشت شده‌است.

انور امینی‌خواه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه ۶ هزار هکتار  از سطح زیرکشت گندم در شهرستان در حالت سبز قرار دارد، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل بارش کم، کشت گندم پاییزی از وضعیت مطلوب برخوردار نیست.

وی اضافه کرد: گندمکاران این شهرستان برای اراضی آبی از ارقام «میهن» و «پیشگام» و برای مزارع دیم ارقام «سرداری»، «باران»، «اوحدی»، «هما» و « آذر ۲» که در مقایسه با سایر ارقام عملکرد خوب و سازگاری بیشتری با شرایط آب و هوایی منطقه دارد، کشت می‌کنند.

امینی‌خواه اضافه کرد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی سال‌جاری در شهرستان با کاهش میزان و پراکنش بارندگی مواجه هستیم و احتمال وارد شدن خسارت به محصولات دیم وجود دارد و در این راستا از کشاورزان درخواست شده که نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

وی افزود: تاکنون ۸۵ هکتار از اراضی زیرکشت محصولات در بوکان بیمه شده‌ که در مقایسه با حجم کشت پاییزه شهرستان بسیار کم و ناچیز است.

وی در خصوص کود توزیعی در میان کشاورزان نیز افزود: تهیه و توزیع کودهای شیمیایی برای اراضی دیم و آبی برای سهیمه تعیین شده استان به طور کامل توزیع شده‌است.

بوکان با داشتن ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی قابل کشت یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در آذربایجان‌غربی است.

این شهرستان هرساله مقام نخست تولید استان را به خود اختصاص می‌دهد و به این دلیل به عنوان «انبار غله آذربایجان‌غربی» لقب گرفته است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*