۱۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم در شاهین‌دژ خریداری شد

۱۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم در شاهین‌دژ خریداری شد

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان این شهرستان به‌صورت تضمینی خریداری شده‌است.

سعید خدایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شاهین‌دژ توسط سه مرکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه مدت زمان پرداخت وجه گندم‌کاران، حداکثر ۱۰ روز پس از معرفی به بانک بوده، اضافه کرد: نرخ خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۶۰ هزار تن گندم در شاهین‌دژ تولید شده است، اظهار داشت: کشاورزان می توانند از ساعت هشت صبح تا هشت شب محصول تولید شده خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ تاکید کرد: به علت مبارزه به موقع با آفت سن و بارش‌های پاییزی و بهاره مناسب، کیفیت و وضعیت مزارع گندم این شهرستان مطلوب بوده و پیش بینی می‌شود که میزان برداشت محصول در مقایسه با پارسال افزایش داشته باشد.

سال گذشته ۵۵ هزار تن در سطح مزارع شاهین‌دژ تولید و ۴۲ هزار تُن گندم نیز از کشاورزان خریداری شده‌بود.

امسال ۳۲ هزار هکتار از مزارع شاهین‌دژ به کاشت گندم اختصاص یافته که ۲۷ هزار هکتار به صورت دیم و مابقی نیز به صورت دیم بوده است

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*